εδω και καμια δεκαρια μερες στη Ν.Μηχανιωνα θεσσαλονικης οι αιγυπτιοι αλιεργατες δινουν εναν πολυ σημαντικο αγωνα εναντια στα αφεντικα τους.
Δε θελω να αναφερθω εκτενως σε αυτο τον αγωνα. Ενα ενδιαφερον κειμενο ειναι εδω. Επισης η καλυτερη ενημερωση για τον αγωνα αυτον υπαρχει στο ριζοσπαστη (και για προηγουμενα σχετικα αρθρα, στο τελος της σελιδας οπου λεει "παρομοια θεματα").
Θα ηθελα να πω για τη σημασια του αγωνα αλλα και για την αδρανεια αναρχικων και αριστερων (πλην του κκε) που οι περισσοτεροι ακομα κοιμουνται.
Για τη σημασια του αγωνα, περα του οτι ειναι απο τις πρωτες απεργιες μεταναστων (αν και υπαρχει μια ιδιαιτεροτητα σε σχεσεις με την εννοια του μεταναστη οπως μπορει να την εχουμε συνιθησει, καθως οι αιγυπτιοι αυτοι ερχονται βαση διακρατικης συφωνιας η οποια και τους κατοχυρωνει καποια βασικα δικαιωματα, αλλα εχουν και εξειδικευση σε αντιθεση με την ανιδικευτη εργασια που προσφερουν συνηθως οι μεταναστες), ειναι μια απεργια που ξεχωριζει για το δυναμισμο και την ενοτητα των απεργων εργατων. Σαν αγωνας εχει ομως και μια ιδιαιτερη πολιτικη σημασια, καθως ο παραδοσιακος τροπος που η αριστερα και (κυριως) ο α/α χωρος αντιμετωπιζει τους μεταναστες, οχι σαν (συν)αγωνιστες αλλα σαν καποιους που χρειαζονται την προστασια μας, καταρρεει. Εδω μιλαμε για εναν αγωνα που βαζει τα γυαλια σε ολους μας και θελει πραγματικα ή πολυ θρασος ή εξαιρετικα μειωμενη αντιληπτικη ικανοτητα να μιλαει καποιος για "θυματα του ρατσισμου" και να βαζει τον εαυτο του σε ρολο νταβατζη τους. Γιατι κατι τετοια τα ειδαμε και τα ακουσαμε αυτες τις μερες. Η πραγματικοτα ειναι πως οι αιγυπτιοι αλιεργατες δινουν εδω και πολλες μερες εναν αγωνα, πως εμεις γενικα κοιμομαστε και θα επρεπε τουλαχιστον να εχουμε μια σεμνοτητα και μια στοιχειωδη αντιληψη της πραγματικοτητας, πως δηλαδη δεν μπορουμε να θεωρουμε ανωτερη μια μικροφωνικη ή μια αντιφασιστικη πορεια απο την απεργια που ηδη οι αιγυπτιοι αλιεργατες της μηχανιωνας κανουν.
Επισης ειναι ενας αγωνας που γινεται εναντια στην επικληση των πλοιοκτητων πως "υπαρχει κριση και πρεπει να την πληρωσετε" (αραγε αυτοι που παντου και παντα, ακομη και σε καλαντα, διατυμπανιζουν "να μην πληρωσουμε την κριση τους" -μπλιαχ- πού ειναι;). Υπαρχει κριση, μειωμενες ψαριες κλπ; Σαφως υπαρχουν στον ενα βαθμο ή στον αλλο, αλλα αυτο δε δικαιολογει την τεραστι μειωση του μισθου τους απο 1200+ σε 300-400. Αυτο που συμβαινει ειναι οτι προσπαθουν οι εργοδοτες να διατηρησουν τα κερδη τους κλεβοντας τους σε συνεργασια με το εργοδοτικο σωματειο αλιεργατων* στον υπολογισμο του μερισματος τους.
Πολλα θα μπορουσαν να ειπωθουν για τη σημασια του αγωνα. Ομως μονο το ΠΑΜΕ ηταν εκει απο την αρχη του αγωνα τους για να τους στηριξει, και μπραβο του. Εγω προσωπικα ντρεπομαι για οσο αργησα να παρω χαμπαρι τη γινοταν, που δεν ημουν απο την αρχη εκει, που δεν εχω δειξει την αλληλεγγυη που απαιτει ενας τετοιος αγωνας για να στηριχθει και να μην απομονωθει. Και ενταξει, ας πουμε οτι το ΠΑΜΕ εχει μια οργανωτικη δυναμη που του δινει αλλες δυνατοτητες οταν θελει να δρασει. Αυτο ομως δε δικαιολογει τη συνεχιζομενη αδιαφορια της συντριπτικης πλειοψηφιας αριστερας/αα χωρου ολες αυτες τις 10 μερες, με αποκορυφωμα την απογοητευτικη παρουσια στα δικαστηρια χτες. Και αυτο που μου τη δινει ειναι πως θα δουμε απο αυριο μεθαυριο παλι τη δριμυα πλην ευκολη αριστεροαναρχικη κριτικη στο ΠΑΜΕ (με το οποιο οσες διαφωνιες και αν εχω και οση κριτικη κι αν εχω να του κανω για διαφορες επιλογες του σε αυτη την κινητοποιηση, το παραδεχομαι) τη στιγμη που οι ιδιοι δεν εχουν κανει εστω μια προσπαθεια. Μπορει να δουμε και καμια κατοπιν εορτης αντιφασιστικη δραση απο αναρχικους οι οποιοι θα σωσουν ετσι τυος καημενους τους αιγυπτιους, θυματα του ρατσισμου της τοπικης φασιστικης κοινωνιας. Θα δουμε σιγουρα λογιδρια αριστεροαναρχικων (συνηθως φοιτητων) που θα κοπτονται για την εργατικη ταξη, θα αλαλαζουν για την ενοτητα ελληνων και ξενων εργατων και θα γραφουν και συνθηματα (βλ. το ποστ απο κατω). Θα δουμε ακομα και αρκετους να τον επικαλουνται σαν παραδειγμα αγωνα (ειδικα σε περιπτωση νικης). Τα εχουμε ξαναδει και θα τα ξαναδουμε και θα τα ξαναβλεπουμε γιατι αυτο που αποκαλειται εξωκοινοβουλευτικη αριστερα και αναρχικος/αντιεξουσιαστικος χωρος στην ελλαδα εχει ασθενειες που ειναι ανιατες. Πραγματικα, οταν βλεπω το χωρο αυτο να αναπαραγει ολες τις λογικες των προωθημενων αιτηματων, των λαικων αναγκων, των απογειωμενων αιτηματων και αυταρεσκες λογικες δηθεν "πρωτοποριας", γιατι καποιος να παει σε αυτο το χωρο και να μην παει στο ΠΑΜΕ που και καλυτερα και πιο εμπεριστατομενα τα λεει, και τη δυναμη να κανει καποια απο αυτα εχει και οχι μονο να τα φαφλατιζει, αλλα και εχει και μια παραπανω σχεση με την εργατικη ταξη. Παραξενευομουν παλια που καποιοι ναριτες μπηκαν στο κκε. Τωρα θα παραξενευομουν για το αντιστροφο. Οταν σε ενα τετοιο κρισιμο δικαστηριο ολοκληρες οργανωσεις ειναι απουσες και ειναι εκει 10 μολις ατομα και μαλιστα ως επι το πλειστον ανενταχτοι νομιζω τα γεγονοτα μιλαν απο μονα τους.
Το δικαστηριο αναβληθηκε για την πεμπτη. Η συγκεντρωση ειναι 9πμ την πεμπτη στα δικαστηρια. Ελπιζω εκει να υπαρξει πιο πολυ ενδιαφερον.
Γιατι ο αγωνας αυτος χρειαζεται στηριξη απο ολους μας. Ηδη οι προθεσεις των εργοδοτων φανηκαν πως μονο υποχωρητικες δεν ειναι. Στην προταση που εκαναν προς τους αιγυπτιους οχι μονο κανενα αιτημα δεν ικανοποιηθηκε, αλλα εβαζαν απαραδεκτους ορους οπως την απαγορευση των αιγυπτιων να εμπλεκονται με πολιτικα κομματα και οργανωσεις που εχουν σχεση με εργασιακα δικαιωματα, την καταρτιση μαυρης λιστας με 10 εργαζομενους-πρωτεργατες που και καλα "δημιουργουσαν προβληματα" και η οποια εχει ηδη σταλει απο την εργοδοσια στην αιγυπτιακη πρεσβεια (και καταλαβαινουμε τη υποδοχη θα περιμενει αυτους σε περιπτωση απελασης στην αιγυπτο) καθως και τη δυνατοτητα των εργοδοτων να απολυουν οποιο θεωρουν οτι εχει "αναρμοστη συμεριφορα". Οποτε ο αγωνας συνεχιζεται... Εμεις τι θα κανουμε;
* σωστα αναφερει ο ριζοσπαστης το σωματειο ως "εργοδοτικο" αλλα εστιαζει στον πολιτικο χρωματισμο της διοικησης του (βεβαια οταν θες να καταληξεις στο να μιλας για αποδυναμωση του δικομματισμου και στηριξη του κομματος απο εκει πρεπει να ξεκινησεις). Εδω ομως ισχυει κατι πολυ πιο σοβαρο, πως αυτο το σωματειο οχι μονο εχει διοικηση που προσκειται στους εργοδοτες αλλα ειναι κατ'ουσιαν ενα διαταξικο σωματειο καθως σε αυτο συμμετεχουν ελληνες "αλιεργατες" που εχουν ποσοστα ιδιοκτησιας σε πλοια, αλλα και πρεπει να λαβουμε υποψιν και ολο το πλεγμα συγγενικων σχεσεων που υπαρχει μεταξυ ελληνων πλοιοκτητων και αλιεργατων.
3 σχόλια:
Γι αυτό με αρέσεις, γιατί έχεις καταφέρει να συνδυάσεις διαλεκτικά την τρολλεταριακή συνείδηση με την προλεταριακή.
Επί του θέματος, καλά μου φαίνεται να τα λες. Δεν έχω ικάνο επί του συγκεκριμένου λόγω απόστασης αλλά η ιστορία που περιγράφεις μου φαίνεται φοβερά γνώριμη από παλαιότερες περιστάσεις.
Υπάρχουν μια σειρά από σημεία. Το ένα πως δεν κάνουμε τον κόπο να διαβάσουμε καν τις φυλλάδες της αριστεράς (π.χ. Ριζοσπάστης) που έχουν καλύτερη δικτύωση/ενημέρωση κι άρα μαθαίνουμε τα πάντα εκ των υστέρων. Ακόμη κι όταν τα μάθουμε υπάρχει μια αγκύλωση, που να πάμε, πως να πάμε τι να πούμε. Αυτά θεωρώ πως έχουν καταντήσει (ή ήταν πάντα) λίγο πολύ δικαιολογίες. Έχει να κάνει με την κατάσταση στασιμότητας και παρακμής από το 80 και μετά που μας έχουν πνίξει τα σκατά.
Το τραγικό όμως είναι αυτό με τα δικαστήρια. Εγώ θυμάμαι που το διάβασα στο indymedia την προηγούμενη μέρα και υπέθεσα πως θα γινόταν μια κάποια κινητοποίηση μιας και το θέμα είχε γίνει λίγο-πολύ γνωστό, τα δικαστήρια είναι στο κέντρο και όχι στη Ν. Μηχανιώνα που είναι στου διαόλου το κέρατο κτλ.
Η αριστερά ή θα ξεπεράσει τις αγκυλώσεις της ή θα ξεπεραστεί από την ίδια την πραγματικότητα.
Υ.Γ. Δεν είναι τυχαίο που το τελευταίο διάστημα βλέπουμε μια σειρά από ανένταχτους (λίγους μεν) να τρέχουν ζητήματα τέτοιας φύσεως και παράλληλα να δείχνουν μια εχθρότητα ή έστω σκεπτικισμό απέναντι στις υπάρχουσες συλλογικότητες (πάσης φύσεως) ακριβώς λόγω της σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό αναντιστοιχία τους σε σχέση με τις απαιτήσεις της περιόδου.
και εγω σε παω γιατι μπορει να σε χωριζουν εκατονταδες εως χιλιαδες χιλιομετρα απο τα γεγονοτα της ταξικης παλης στην ελλαδα αλλα τα σχολια σου εχουν μια οξυδερκη αντιληψη που λες οτι η αριστερα εδω πρεπει να ειναι σε αλλον πλανητη.
Εμενα δε με νοιαζει να ειναι η αριστερα γτπ. Αλλα που δεν το καταλαβαινει.
Η κατανόηση ενός προβλήματος αποτελεί την μισή λύση, η άλλη μισή είναι να αλλάξεις. Εδώ υπάρχουν 2 προβλήματα, το ένα η δύναμη της συνήθειας που όπως είχε πει ένα γενιοφόρος Γερμανός κοσμοπολίτης είναι μεγάλο παλλούκι για να αλλάξει εύκολα. Το είχε πει με άλλα λόγια αλλά αυτή είναι η ουσία πιστεύω.
Κι ένα δεύτερο το γεγονός της αυτοκριτικής που είναι ακόμη μεγαλύτερο παλλούκι. Ιδίως όταν πρέπει να βγεις να πεις σε ένα κόσμο ότι μέχρι τώρα του έλεγες μαλακίες. Και αυτό το δεύτερο σκέλος αφορά την πολιτική γραμμή της πλειοψηφίας της αριστεράς.
Δημοσίευση σχολίου