Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2008

δυο λόγια για την εξέγερση που ζούμε

Για όλους τους νοήμονες ανθρώπους που έχουν κάποια στοιχειώδη επαφή με κινηματικές διαδικασίες αυτή η αναταραχή των ημερών δεν είναι παρά μια εξέγερση. Λέμε «για όλους τους νοήμονες ανθρώπους» γιατί αρκεί να δει κανείς την αντιμετώπιση των κινητοποιήσεων από τον κόσμο. Δε γίνεται να περνάνε αυτοί που μέχρι πρότινος χαρακτηρίζονταν ως βάνδαλοι κουκουλοφόροι μέσα από συνοικίες και να τους χειροκροτεί ο κόσμος μπροστά στα όργανα του νόμου, δε γίνεται να καταστέλλονται πορείες «γνωστών-αγνώστων» και ο κόσμος να πετάει γλάστρες στους υπερασπιστές της τάξης, δε γίνεται μετά από τόση προπαγάνδα και τις τόσες τρικλοποδιές από μέσα και από έξω ο κόσμος να κατεβαίνει μαζικά στο δρόμο μέσα στη βροχή, δε γίνεται… κτλ, κτλ, δε γίνεται να συμβαίνουν όλα αυτά και να μιλάμε για λίγους Ταλιμπάν που πληρώνονται απ’ την κυβέρνηση ή ξένα κέντρα. Αρκεί να ‘χει κανείς στοιχειώδη επαφή με κινηματικές διαδικασίες γιατί τότε εύκολα μπορεί να δει τον ενθουσιασμό και την ένταση του κόσμου που είτε παρατηρούσε είτε βίωνε από τα μέσα όλον αυτόν τον αναβρασμό. Αυτό που έγινε ήταν μια μαζική έξοδος απ’ την κανονικότητα, έστω και με την έννοια ότι κάποιος κατέβαινε στο κέντρο της πόλης που έμοιαζε με πεδίο μάχης και δεν αγανακτούσε με τους «ασυνείδητους αναρχικούς». Ήταν μια έντονη δράση κινηματικής φύσεως με διαθέσεις αυτοοργάνωσης, με πυκνή δραστηριότητα και μάλιστα πολλές φορές σε αντίξοες συνθήκες, με άρση της απονομιμοποίησης ακραίων ενεργειών. Ήταν ότι ο κόσμος συνειδητοποιούσε τον εαυτό του ως το ανικανοποίητο μέρος μιας κοινωνίας, μιας κοινωνίας που δεν κερδίζεις κάτι αν δεν δείξεις τα δόντια σου.

Τα παραπάνω δε σημαίνουν ότι ο κόσμος αντιλαμβάνεται τον εαυτό του ως τάξη και κατεβαίνει στο δρόμο να διεκδικήσει τον ιστορικό του προορισμό... Είναι ακριβώς, τίποτα παραπάνω και τίποτα λιγότερο, η συνειδητοποίηση ότι για να έχεις νίκες πρέπει να αγριέψεις. Δε θέτει ούτε μοντέλα πιο ανθρώπινου καπιταλισμού, ούτε ανατροπής του καπιταλισμού, ούτε διεκδικεί την αναρχία. Δεν πιστεύει καν ότι το να σηκώσεις κεφάλι είναι ικανό να πετύχει νίκες. Το μόνο που ξέρει τώρα είναι ότι αυτό είναι αναγκαίο. Έχει οργιστεί με τη ζωή του, βλέπει ότι τα πράγματα δεν καλυτερεύουν υιοθετώντας τους τρόπους που μέχρι τώρα ήξερε και κλοτσάει. Κλοτσάει ανοίγοντας πολύ όμορφες προοπτικές για τον ίδιο. Προοπτικές όπως ένα κίνημα με την επιμονή της πρώτης εμπειρίας, με την επιθετικότητα της οργής της εξέγερσης, με την καχυποψία απέναντι στους θεσμούς να γίνεται αδιαλλαξία, με διευρυμένους τρόπους δράσης απ’ τη συντριβή των παραδοσιακών, με την κατοχύρωση της πρωτοπορίας του κόσμου έναντι των πολεμικών επιτελείων χάρις στο αυθόρμητο της εξέγερσης, χάρις στην ίδια τη συνείδηση ότι η μέχρι τώρα πρωτοπορία όχι να συμβαδίσει δε μπορούσε (και ακόμα αδυνατεί), αλλά ούτε καν να ερμηνεύσει τη δράση του.

Αυτές οι προοπτικές ανοίγονταν αυτές τις μέρες και κάποιοι κάνουν το παν για να μην συνεχίσουν να ανοίγονται. Κάποιοι σ’ αυτή την εξέγερση βλέπουν τον εισοδισμό να τους χαμογελάει και κάποιοι να τους αποχαιρετάει. Δεν τους απασχολεί πώς ο κόσμος από κει που καταλαβαίνει ότι για να φάει θα πρέπει να δράσει πώς θα γίνει να κατανοήσει ότι αρκεί να δράσει. Δεν τους απασχολεί το πόσο βαθιά θα πληγεί η αυτοπεποίθηση του αν δεν το κατανοήσει αυτό ή αν κατανοήσει το αντίθετο. Γιατί θα πληγεί πολύ βαθιά αν την επόμενη της εξέγερσης δει τις συνθήκες ζωής του να χειροτερεύουν, δει ότι ισχυροί εχθροί δε βρίσκονται μόνο έξω απ’ το κίνημα, δει ότι έδωσε τον καλύτερό του εαυτό για να μην πετύχει τίποτα. Αν συμβούν όλα αυτά δε μας σώζει καμία ισχυροποίηση κόμματος ή οργάνωσης ή μετώπου τύπου ΠΑΜΕ, αλλά όχι μόνο δε μας σώζει, ούτε καν εξασφαλίζει ότι αυτά δεν πρόκειται να συμβούν.

Οι σοβαροί συνδικαλιστές, αγωνιστές, επαναστάτες, αυτοί τέλος πάντων που δε γελοιοποιούνται εις βάρος του λαού θα πρέπει να στρωθούν να δουν πως θα εκμεταλλευτεί ο λαός αυτήν την εξέγερση και όχι να στρωθούν στο φαγοπότι που νομίζουν ότι τους ανοίγεται Όπως σε κάθε κινητοποίηση, έτσι και τώρα, το ζητούμενο είναι να δούμε τον παλμό του κόσμου και να μπούμε στη διαδικασία να συνεισφέρουμε στο να τον ακολουθήσει ο ίδιος ο κόσμος, δηλαδή να βάλουμε τα δυνατά μας για να πιστέψει ότι με τις δυνάμεις και τη διάθεση που τώρα έχει μπορεί να πετύχει αυτά που θέλει. Έτσι θα γίνει η εξέγερση κίνημα ή τουλάχιστον έτσι θα ‘χουμε τη μέγιστη παρακαταθήκη για το μέλλον. Αυτή τη στιγμή ο παλμός είναι ένα βίαιο ανακλαστικό σ’ ένα χτύπημα υπό συνθήκες πίεσης, είναι τα τεντωμένα νεύρα και η κλοτσιά που έρχεται ως αποτέλεσμα αυτών και του σφυριού της αστυνομίας. Αυτό που κάνει η αριστερά και η αναρχία είναι να ψάχνουν στην «κλοτσιά» να βρουν τα «τεντωμένα νεύρα» που την παρήγαγαν, με σκοπό αυτά να θεωρηθούν ως ο παλμός του κόσμου και συνακόλουθα να του τα δείξουν κι αυτού για να τα μάθει για να κάνει κίνημα με αυτά. Με δυο λόγια η «κλοτσιά» γι’ αυτούς δεν είναι παλμός, είναι απλά το δεδομένο που θα μπει στην ερμηνευτική μας συνάρτηση για να προσδιοριστεί η αιτία του. Το πρόβλημα, όμως, είναι ότι όχι μόνο στην παρούσα στιγμή η «κλοτσιά» είναι μέρος του παλμού, αλλά είναι και το κύριο μέρος. Δεν έχουμε μια συνειδητή δράση του λαού με κάποιον συγκεκριμένο σκοπό, είναι ακριβώς το βίαιο ανακλαστικό κάποιου που δεν έχει συνείδηση της πίεσης που το παρήγαγε. Αυτόν τον άνθρωπο τον βάζεις να γενικεύσει τη βία του (γιατί αυτό σημαίνει κατανόηση, η κινηματική του δράση είναι κατανόηση της θέσης του στην κοινωνία και όχι οι αρλούμπες τύπου κουλτούρα και διανόηση που έρχονται να του φορτωθούν από κάποιους πιο «ψαγμένους» απ’ αυτόν) όταν στηρίζεις τη δράση του, όταν προβληματίζεσαι μαζί του και ψάχνετε μαζί να δείτε τι είναι αυτό που θέλετε. Με το να του πασάρουμε έτοιμα τα «αίτια» απλά βγαίνουμε εκτός κινήματος και του μιλάμε απ’ τον ψηλό μας θρόνο, του ακυρώνουμε την «κλοτσιά» ως μέσο κατανόησης της ζωής του, ως μέσο πειραματισμού και εξερεύνησης του περιβάλλοντός του, του μετατρέπουμε την «κλοτσιά» σε μια άνευ σημασίας δράση, του εκφυλίζουμε την εξέγερση…

Εκφυλίζουμε την εξέγερση όχι μόνο όταν προσπαθούμε να σμπρόξουμε το επαναστατικό μας πρόγραμμα με τη λογική του καθόσον ο παπάς βρέθηκε μπορούμε και να θάψουμε καμπόσους, εκφυλίζουμε το μυαλό μας όχι μόνο όταν το επαναστατικό μας πρόταγμα δεν ξεπερνάει ούτε το φαίνεσθαι της εξέγερσης (γιατί αυτό συμβαίνει όταν λέμε «κάτω η κυβέρνηση των δολοφόνων» και ο κόσμος έχει ήδη δεχτεί ή επιλέξει πρακτικές που ξεπερνάνε την καταδίκη κυβερνήσεων), δυστυχώς οι κίνδυνοι δεν έχουν τέλος: στο καθήκον να στηρίξουμε τις δομές που μας κατέβαζαν στον δρόμο μέχρι τώρα, που μας συντόνιζαν μεταξύ μας και με άλλα κομμάτια της κοινωνίας, στο καθήκον αυτές οι δομές να συμπληρωθούν από άλλες εκεί που έχουν ελλείψεις κάποιοι απαντάνε πιο χυδαία και απ’ το ΚΚΕ, πιο ξεπουλημένα και απ’ την απούσα αριστερά, κάποιοι αυτό το καθήκον το πετσοκόβουν και το χρησιμοποιούν για να απορρίψουν και να αντικαταστήσουν τις υπάρχουσες δομές από κάτι που μες στην ονείρωξή τους το βλέπουν σαν λαϊκή συνέλευση. Δε βλέπουν από τη λάμψη της προοπτικής να ενισχύσουν την παραταξούλα τους ότι μπορεί η αλληλεγγύη να εμφανίζεται τώρα, αλλά ακριβώς επειδή εμφανίζεται τώρα παραμένει σε επίπεδα του είδους «συμπάσχω» παρά «ενεργώ». Η «συντεχνιακή» λογική «δρω μαζί μ’ αυτούς που έχω κοινά συμφέροντα», «δε βλέπω με τα μάτια ενός άλλου προλετάριου, δε βλέπω παρά με τα μάτια των ομοίων μου», «με απασχολεί πρωτίστως ν’ αγωνιστώ για το συμφέρον μου» δεν έχει ξεπεραστεί ακόμα και αυτήν θα πρέπει να ‘χουμε υπόψη όταν θα μπαίνουμε σε διαδικασίες ενεργοποίησης του κόσμου. Έτσι, αν δεν θέλουμε να εκφυλιστεί η εξέγερση και αν θέλουμε να συνεχίσει ο κόσμος να αγωνίζεται τουλάχιστον όπως πρώτα, τότε θα πρέπει ν’ αφήσουμε τα αντιεξουσιαστικά συντονιστικά ΑΕΙ-ΤΕΙ και να σοβαρευτούμε.

Κλείνουμε αφιερώνοντας την εισαγωγή από ένα τραγουδάκι σε όλους όσους έχουν σταθεί εμπόδιο στα πόδια του λαού:

Το σύστημα έλεγαν οι αρχαίοι, και γι’ αυτό ήταν σπουδαίοι

είναι ένα βαρέλι γεμάτο σκόρδα. Και μέσα στο βαρέλι

ανθρώποι, ανθρώποι, ανθρώποι. Μια γη γεμάτη σκορδαλιά.

Και το βαρέλι αυτό γυρίζει, γυρίζει, γυρίζει. Κι όλο και κάποιοι

βγαίνουνε στην επιφάνεια. Και γίνονται μετά Ωνάσηδες.

Ωνάσης σημαίνει να πας στα μπουζούκια, να τα σπας αγκαλιά με τον

Τέλη το Σαβάλας και να κάθεσαι μετά στο Κολωνάκι,

στις κοσμικές ταβέρνες, και να τρως λαϊκότατα σκορδαλιά. Αυτό είναι

και που το σώζει το σύστημα. Ποιος πρώτος θα προλάβει.

έχει την εντύπωση, την αυταπάτη, το πιστεύει δηλαδή, πως θα προλάβει,

να βγει ο ίδιος μέσα απ’ το βαρέλι και να πέσει μετά με τα μούτρα να φάει.

Να φάει. Να φάει. Γι’ αυτό βρωμάει ο χώρος (;) μας σκατίλα. Σκατίλα είναι

η μυρουδιά του ανθρώπου, αυτουνού που τρώει σκόρδα, πολλά σκόρδα,

πάρα πολλά σκόρδα. Όλα τα σκόρδα όλων των υπόλοιπων ανθρώπων...

4 σχόλια:

reddove είπε...

Πρωτον, σαν φοιτητες και εργαζομενοι στις τηλεπικοινωνιες να καταγγηλουμε το καπελωμα απο τους επισφαλεις εργαζομενους και τους εκπαιδευτικους που ενω ειχε συμφωνηθει να ξαναδουμε την τελευταια παραγραφο πρωτου δημοσιευτει, αυτοι δημοσιευσαν το κειμενο ως κεντρικη αποφαση της ΟΑBLOG.

Και ακριβως πανω σε αυτο, πρωτον συμφωνω σε αυτο που θετεις ως σημαντικο ζητουμενο, δηλαδη να κινητοποιηθουν οι φοιτητες μεσα απο τους συλλογους, αλλα μην παραβλεπεις ταυτοχρονα και το αλλο, δηλαδη πως ενα κινημα οπως αυτο πρεπει να δημιουργησει και δικες του δομες που να το εκφραζουν, δομες που δεν πανε κατα αναγκη αντιπαραθετικα με το προυηγουμενο. Θεωρω λοιπον οτι μια ανοιχτη συνελευση θα μπορουσε να δωσει ωθηση στο πραγμα και πως οι κινησει2ς της ΑΚ εχουν ενα τετοιο χαρακτηρα και αρα δρουν σε ενα βαθμο, δηλαδη οσο δεν τις φερνουν αντιπαραθυετικα με τους συλλογους, προωθητικα. Και επισης η νοοτροπια σκατα στους συλλογους ξερεις απο πρωτο χερι πως δεν αχαρακτηριζει ολους τους ΑΚιτες. Απο εκει και περα, η αριστερα δεν εχει κανει βημα προς μια τετοια κατευθυνση. Δε θεωρω αντικειμενικο οτι της 'πηρε τον κοσμο' η ΑΚ αλλα αποτελεσμα των επιλογων της, ειδικα ως αφορα την πολιτικη στοχοθεσια του κινηματος (βλεπε αντικυβερνητισμος κλπ).

~K~KIIE είπε...

1) Πρώτον είναι λογικό η διανόηση και ο εργαζόμενος λαός να είναι το πρωτοπόρο κομμάτι κάθε πάλης, άρα και των μετωπικών σχημάτων της O.A.Blog. Πόσο μάλλον όταν τα άλλα κομμάτια αποτελούνται από το ταξικά ανομοιογενές σώμα των φοιτητών και από τους ταξικά μη ξεκάθαρους εργαζόμενους-παρέχοντες υπηρεσίες. Δεύτερον στην προκειμένη περίπτωση διανόηση και προλεταριάτο είχαν κάθε καλή διάθεση να συνδιαμορφώσουν με τα υπόλοιπα κομμάτια του λαού, αλλά αυτά έλεγαν πως νύσταζαν και να το αναλάβει για άλλη μια φορά η πρωτοπορία.
2)Μάιστα, μάιστα... "στο καθήκον αυτές οι δομές να συμπληρωθούν από άλλες εκεί που έχουν ελλείψεις"... Διάβασε και αυτά που γράφουμε μετά ως απάντηση του "όσο δεν τις φαίρνουν αντιπαραθετικά". Δε λέμε ότι όλοι οι ΑΚίτες πιστεύουν ότι "το κύριο καθοίκον είναι να ενισχύσουμε την κατάληψη θεάτρού μιας και αυτή η συσπείρωση θα 'ναι το μόνο καλό που θα μείνει απ' αυτήν την εξέγερση" (γιατί άκουσα κάτι τέτοια από στέλεχος της ΑΚ). Αυτό που λέμε είναι ότι άμα αφίνεις το συντονιστικό συλλόγων να εκφιλιστεί (επειδή είναι παρατάξεων!!!), άμα δε "τρέχεις" πορείες συλλόγων, άμα μποϊκοτάρεις πορείες συλλόγων, άμα αντιλαμβάνεσαι τις αποφάσεις της λαϊκής σου συνέλευσης όχι ως κάτι συμπληρωματικό, αλλά ως κάτι πιο πρωτοπόρο με περισσότερα δηκαιόματα από τις ενέργιες των συλλόγων, άμα συμβαίνουν αυτά τότε θεωρείς πως το μετωπικό σου σχήμα τύπου ΠΑΜΕ (που τίνει να γίνει τύπου O.A.Blog) μπορεί να υποκαθιστά τους συλλόγους. Προφανώς και η αριστερά έκανε μαλακίες! Αυτό δε προσθίδει θετική χροιά στην ΑΚ επειδή άδραξε την ευκαιρία να κάνει έναν γουστόζικο εισοδισμό, αφίνοντας μάλιστα τα όργανα των συλλόγων στις ορέξεις και τις φαντασιοπληξίες τυχοδιοκτών τύπου ΣΣΠ ή ΝΑΡ ή ΑΡΕΝ ή...

Ανώνυμος είπε...

πόσο πολύ συμφωνώ ρε συντρόφια....

reddove είπε...

ε ρε οταν τα λεγαμε... Να σου τωρα με την αυτοοργανωση βεβαιως βεβαιως προμετωπιδα...
"
ΚΑΛΕΣΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ
από ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠ/ΣΗ 9:23μμ, Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2009
(Τροποποιήθηκε 2:35μμ, Κυριακή 18 Ιανουαρίου 2009)

Το πρόσφατο κίνημα ανέδειξε νέες μορφές ατοοργάνωσης σε πολλούς κοινωνικούς και εργασιακούς χώρους. Οι καταλήψεις σε ΓΣΕΕ,ΕΣΗΕΑ,Εργατικά Κέντρα, Δημαρχεία δείχνουν ένα νέο δρόμο...Εφθασε ίσως η στιγμή να τεθεί και στην εκπαίδευση το ζήτημα της αυτοοργάνωσης. Δεδομένου μάλιστα ότι ο συνδικαλισμός στο δημόσιο εμπλέκεται με τη διοίκηση, η αυτοοργάνωση γίνεται διαρκώς περισσότερο ένα επιταχτικής σημασίας ζήτημα.

ΚΑΛΕΣΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ



Την Τετάρτη 14/1/09 φτιάχτηκε η « Πρωτοβουλία γιά Αυτοοργάνωση στην Εκπαίδευση»

Ο στόχος της Πρωτοβουλίας είναι να οργανώσει και να προετοιμάσει την «Ανοιχτή Συνέλευση Βάσης Εκπαιδευτικών». Η Πρωτοβουλία είναι ανοιχτή και καλεί τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να την ενισχύσουν με την συμμετοχή τους.

Το επόμενο ραντεβού της Πρωτοβουλίας θα γίνει την Δευτέρα 19/1/09 , στις 7μμ , στο ΝOSOTROS ( Θεμιστοκλέους 66 )

Στο ραντεβού αυτό θα συζητήσουμε το κείμενο του καλέσματος για την «Ανοιχτή Συνέλευση » και ένα δεύτερο κείμενο που θα αναδεικνύει το χαρακτήρα του συνολικού εγχειρήματος.

Επίσης θα συζητήσουμε και θα κατανείμουμε τις εργασίες που πρέπει να γίνουν ( π.χ. τα υλικά που πρέπει να ετοιμασθούν) για την επιτυχία της «Ανοιχτής Συνέλευσης» "

και δες απαντηση σε καποια σχολια

"Η επιλογή του χώρου NOSOTROS είναι άσχετη. Καμία πρόθεση δεν έχουμε να δημιουργήσουμε παράταξη της ΑΚ. Δεν επιδιώκουμε καθόλου να δημιουργήσουμε μία νέα συνδικαλιστική παράταξη στον κλάδο των εκπαιδευτικών. Νέο εξωθεσμικό όργανο πάλης όπως τα Σοβιετ, τα εργατικά συμβούλια, οι εργατικές επιτροπές. Αυτό επιδιώκουμε.

Κάθε εξέγερση είναι μία κορυφαία στιγμή στην ιστορίας της ταξικής πάλης. Δεν παρουσιάζεται όμως , μέσα στην κοινωνία απλά και μόνο επειδή υπάρχει φτώχεια, ανεργία, εξοντωτικό σχολείο , λεηλασία των εργασιακών δικαιωμάτων από το κεφάλαιο και εκτεταμένη διαφθορά των αξιωματούχων. Αυτά τα γνωρίζουν και τα βιώνουν καθημερινά όλοι. Είναι όρος αναγκαίος αλλά όχι ικανός για να ξεκινήσει μία εξέγερση.

Η εξέγερση παρουσιάζεται μέσα στην κοινωνία , όταν ένα συσσωρευμένο ανθρώπινο δυναμικό αποφασίζει να αναμετρηθεί με την εξουσία εκτός των καθιερωμένων ορίων. Όταν εργάτες, άνεργοι, μαθητές, φοιτητές , μετανάστες αποφασίζουν να κηρύξουν τον πόλεμο στους διαχειριστές της εξουσίας , στο κεφάλαιο και τους λακέδες του.

Ο πόλεμος αυτός όμως , δεν είναι μία σχεδιασμένη, συντεταγμένη και περιορισμένη πράξη. Εχει ασύμμετρο χαρακτήρα και γεννάει νέα δυναμική, φαντασία , και πολλαπλή δράση παντού. Σπάει τη βιτρίνα της εξουσίας και απελευθερώνει τους ανθρώπους από τις καθιερωμένες συνήθειες τους και τα όρια.

Σπάζοντας όμως τα καθιερωμένα όρια, η εξέγερση γεννάει νέες μορφές οργάνωσης και δράσης που προσπερνούν τις υπάρχουσες θεσμοθε-τημένες συνδικαλιστικές δομές. Οι πρόσφατες καταλήψεις στη ΓΣΕΕ, την ΕΣΗΕΑ, τα Δημαρχεία και τα Εργατικά Κέντρα δείχνουν ένα νέο δρόμο : το δρόμο της αυτοοργάνωσης των εργαζομένων

Ιδιαίτερα στο δημόσιο, όπου ο θεσμοθετημένος συνδικαλισμός εμπλέκεται με τη διοίκηση , η αυτοοργάνωση των εργαζομένων γίνεται διαρκώς περισσότερο επιταχτικό ζήτημα. Από τα πρωτοβάθμια σωματεία μέχρι την ηγεσία της ΑΔΕΔΥ η εμπλοκή των συνδικαλιστών με τις διοικήσεις , υπονομεύει κάθε προσπάθεια ανασυγκρότησης και μαζικοποίησης των συνδικάτων. Οι εργαζόμενοι φεύγουν απογοητευμένοι από τα σωματεία και πέφτουν στην ασφυκτική ιδιώτευση.

Όμως κάθε παρόν είναι μία κριτική του παρελθόντος . Ίσως λοιπόν ήλθε η στιγμή να προχωρήσουν οι εκπαιδευτικοί εργαζόμενοι ,άνεργοι , μισοαπασχολούμενοι (που δεν έχουν διευθυντική ή εργοδοτική θέση) στη δημιουργία ενός νέου εξωθεσμικού οργάνου πάλης. Τα συνδικάτα υπήρχαν , υπάρχουν και θα υπάρχουν. Αλλά είναι κλαδικά θεσμικά όργανα και γι' αυτό έχουν κάποια στενά. Αν οι εργάτες μπορούσαν να λύσουν όλα τα προβλήματά τους μέσα από τα συνδικάτα , τότε δεν θα έφτιαχναν όυτε εργατικές επιτροπές, ούτε Εργατικά συμβούλια, ούτε Σοβιέτ .

Ας μην ξεχνάμε ότι τα Σοβιετ τα έφτιαξαν οι εργάτες το 1905. Δεν τα έφτιαξαν οι μπολσεβίκοι. Μέσα στα Σοβιέτ δρούσαν αναρχικοί, μπολσεβίκοι, μενσεβίκοι, εσσέροι και πολλοί άλλοι.

΄Όπως εξηγεί πολυ καλά η Ρόζα η φωτιά της εξέγερσης του 1905 μεταδόθηκε από εργοστάσιο σε εργοστάσιο χωρίς σχέδιο, χωρίς καθοδήγηση. Η εξέγερση διατηρήθηκε επί πολλούς μήνες αλλά τελικά ηττήθηκε. Γέννησε όμως τα νέα όργανα πάλης των εργατών, τα Σοβιετ."

http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=972845

σοβιετ...σοβιετ;;;ΣΟΒΙΕΤ;!;!!:;;!!;!;;;!!!11111232312312 Αν ειμασταν πιο σεμνοι και μετριοφρονες ποσο ΜΑ ΠΟΣΟ καλυτερα θα ηταν...