Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα σκατα σε γνωση/κουλτουρα/επιστημη κλπ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα σκατα σε γνωση/κουλτουρα/επιστημη κλπ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 27 Μαρτίου 2009

Η ΧΟΥΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΝΤΑΝΗ...


φοραει τηβεννο και μας απειλει...





Εκ της Συγκλήτου του ΑΠΘ


Θεσσαλονίκη 27 Μαρτίου 2009

Έκκληση της Συγκλήτου προς όλη την Πανεπιστημιακή Κοινότητα
Γνωρίζετε το γεγονός της λειτουργικής αιχμαλωσίας των υπηρεσιών του
κτιρίου Διοίκησης, από ομάδα ατόμων, η οποία «κατέλαβε» το κτίριο από
το πρωινό της Δευτέρας 16-3-09, και ανέστειλε τη λειτουργία των
υπηρεσιών του. Μέχρι σήμερα η ομάδα αυτή συνεχίζει την «κατάληψη»,
χωρίς να διαφαίνεται δυνατότητα λύσης της δραματικής αυτής κατάστασης.
Από την πρώτη στιγμή επισημάνθηκε, ότι στο θέμα της κ. Κούνεβα, που
αποτελεί την πρώτη απαίτηση των καταληψιών, το Αριστοτέλειο στάθηκε
εξαρχής θερμός δημόσιος υποστηρικτής και οικονομικός αρωγός.
Η δεύτερη απαίτησή τους από το ΑΠΘ είναι η μονιμοποίηση των
εκατοντάδων εργολαβικών υπαλλήλων. Εξηγήθηκε πλήρως, και σαφώς το
γνωρίζουν, ότι μόνο η Πολιτεία έχει τη δυνατότητα αυτή, και ότι το ΑΠΘ
στηρίζει με όλες του τις δυνάμεις το δίκαιο αυτό αίτημα. Εξάλλου η
επιχειρούμενη λύση από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, που αφορά κατά μέσο
όρο 4 υπαλλήλους καθαριότητας σε κάθε νησί, με σύνολο περίπου 25
άτομα, εάν κιʼ αυτή ευοδώσει, δεν μπορεί να εφαρμοσθεί από το ΑΠΘ,
διότι ισχύουν διαφορετικές νομικές προϋποθέσεις για τους εκατοντάδες
υπαλλήλους του (περίπου 800).
Ακόμη γνωρίζουν πλήρως ότι σʼ ολόκληρο το εργολαβικό προσωπικό του
ΑΠΘ, οι νόμοι και όλες οι εργασιακές υποχρεώσεις πληρούνται στο
ακέραιο, και ότι όλοι οι υπάλληλοι έχουν πλήρη κάλυψη των νομίμων
όρων
εργασίας από το Αριστοτέλειο.
(σημειωση: και οι καταγγελιες που εγιναν απο εργαζομενους και
δεν υπηρξε ποτε απαντηση απο τις αρχες του ΑΠΘ;)
Όλοι γνωρίζουν ότι
το είδος αυτό της
εργασίας δεν αποτελεί προαιρετική επιλογή όλων των Πανεπιστημίων και
των δημοσίων φορέων, αλλά υποχρεωτική εφαρμογή της ισχύουσας
νομοθεσίας, από την οποία κανένας δεν μπορεί να αποκλίνει.
Είναι σαφές ότι οι όποιες εύλογες διαμαρτυρίες για το θέμα δεν
αφορούν διοικητικά το ΑΠΘ.
Επομένως είναι αυτονόητα προφανές ότι το να απαιτούν οι «καταληψίες»
από το ΑΠΘ, την εκτέλεση νομικής πράξης για μόνιμη πρόσληψη,, η οποία
κατά νόμο και διοικητικά είναι αδύνατη, καταδεικνύει ότι το μόνο που
πραγματικά επιδιώκουν είναι η παράλυση των διοικητικών υπηρεσιών, με
ό,τι δραματικό αυτό συνεπάγεται, τόσο από πλευράς αξιοπιστίας και
εγκυρότητας του Πανεπιστημίου μας, όσο και από πλευράς εκπληρώσεως των
ανειλημμένων νομικών, ακαδημαϊκών, οικονομικών, και πάσης άλλης φύσεως
υποχρεώσεων, συμπεριλαμβανομένων και των εργαζόμενων σʼ αυτό
(μετακινήσεις, μισθοδοσία, δώρο Πάσχα, ακαδημαϊκές και άλλου είδους
άδειες, κλπ).
Το ήδη πολλαπλώς τραυματισμένο και με μεγάλο μόχθο λειτουργικό Δημόσιο
Πανεπιστήμιό μας, δέχεται μια ολοκληρωτικής μορφής, εκτός λογικής,
ακατανόητη επίθεση, για να εκτελέσει κάτι που είναι αδύνατο. Αυτό
δείχνει ότι βρίσκεται σε εξέλιξη μία επικίνδυνη προσπάθεια αποσύνθεσής
του, από αυτόκλητα άτομα, τα οποία δεν δηλώνουν ούτε όνομα, ούτε
ιδιότητα, ούτε ποιους εκπροσωπούν. Την αναστολή των λειτουργιών της
Διοικήσεως, δεν επιθυμούν ούτε οι ίδιοι οι ενδιαφερόμενοι υπάλληλοι.
Με βάση τα παραπάνω και τις δραματικές πλέον συνθήκες που
δημιουργούνται από τον εξαναγκασμό σε παράλειψη εκπληρώσεως των
υποχρεώσεων του ΑΠΘ, η Σύγκλητος
καλεί όλους τους φοιτητές, τους
υπαλλήλους και τα μέλη ΔΕΠ, σε συνέγερση και παράσταση αποτροπής
της

«κατάληψης»,
την Τρίτη 31 Μαρτίου, ώρα 12:00, στην είσοδο του κτιρίου
Διοίκησης (σημειωση: αγανακτισμενους φοιτητες κλπ...)
..
Λόγω της δραματικής κατάστασης παρακαλούμε για την παρουσία σας ώστε
το Δημόσιο Πανεπιστήμιο να μπορέσει να παραμείνει όρθιο και
λειτουργικό, ενάντια στις όποιες σκοπιμότητες, την αυθαιρεσία, και τον
παραλογισμό.
Εκ της Συγκλήτου του ΑΠΘ


update:


Ανακοίνωση ενεργειών στο ΑΠΘ από την έκτακτη Σύγκλητο




Διεξήχθη σήμερα 27/3/2009 η έκτακτη Σύγκλητος του Αριστοτελείου
Πανεπιστημίου, στο αμφιθέατρο του Νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ, εξαιτίας της
«κατάληψης» του κτιρίου Διοίκησης, με μόνο θέμα τα τεράστια λειτουργικά
προβλήματα που έχουν προκύψει εξαιτίας της. Στο αμφιθέατρο εισήλθε
αυθαίρετα ομάδα φοιτητών, παρά τις υποδείξεις και τις παρακλήσεις του
Πρύτανη και των μελών της Συγκλήτου. Η συνεδρίαση έγινε παρουσία της
ομάδας αυτής, η οποία δημιούργησε πολλές δυσκολίες κατά τη διεξαγωγή
της.



Κατόπιν τούτων η Σύγκλητος σας γνωστοποιεί τις ενέργειες που αποφασίσθηκαν:







1) Η Σύγκλητος διαπιστώνει την αδυναμία της διοικητικής λειτουργίας
των Γραμματειών των Τμημάτων του Α.Π.Θ. εξαιτίας της διοικητικής τους
αποκοπής και έλλειψης επικοινωνίας και αλληλογραφίας με τις αντίστοιχες
διοικητικές υπηρεσίες του κτιρίου Διοίκησης, το οποίο βρίσκεται υπό
κατάληψη από τις 16/3/2009. Κατόπιν τούτου αποφασίζει την αναστολή όλων
των διοικητικών λειτουργιών των Γραμματειών των Τμημάτων του Α.Π.Θ.,
πλην των εκλογικών διαδικασιών που έχουν ήδη οριστεί σε ημερήσιες
διατάξεις, ενώ το εκπαιδευτικό έργο των Τμημάτων συνεχίζεται κανονικά.







2) Η Σύγκλητος και το Πρυτανικό Συμβούλιο δεσμεύεται, όπως
επανειλημμένα έχει δηλωθεί, να συνεχίσουν με την ίδια επιμονή την
προσπάθειά τους ώστε να διασφαλίσουν καλύτερους εργασιακούς όρους για
όλους τους εργαζόμενους στις εργολαβίες του Α.Π.Θ. Θα ενταθούν οι
προσπάθειες, εξαντλώντας όλες τις δυνατότητες τις οποίες παρέχει η
ισχύουσα νομοθεσία.







3) Η Σύγκλητος αποφάσισε να γίνει συγκέντρωση διαμαρτυρίας, απ’ όλη την
Πανεπιστημιακή κοινότητα, προς την ομάδα των καταληψιών, την Τρίτη, 31
Μαρτίου και ώρα 12:00, ώστε να γίνει κατανοητή η δραματική κατάσταση
στην οποία έχει περιέλθει το Πανεπιστήμιο.







4) Εάν όλες οι προσπάθειες για την επίλυση του θέματος είναι
ατελέσφορες, αποφασίσθηκε να γίνει αποκατάσταση της παραβίασης του
ασύλου που υφίσταται όλη η Πανεπιστημιακή κοινότητα, και να της
αποδοθεί το δικαίωμα πρόσβασής της στο κτίριο Διοίκησης
, ώστε να
μπορεί να έχει ελευθερία διακινήσεως ιδεών και υποβολής σχετικών
αιτημάτων, με κάθε πρόσφορο και νόμιμο μέσο που διαθέτει η ακαδημαϊκή
κοινότητα και η Πολιτεία.








5) Όλοι οι υπάλληλοι των υπηρεσιών του κτιρίου Διοικήσεως, που τελεί
υπό κατάληψη, εισέρχονται σε άδεια, μέχρι να τους δοθεί η δυνατότητα
να εργαστούν κανονικά.

Κυριακή 22 Φεβρουαρίου 2009

Διανοουμενοι σε εντεταλμενη υπηρεσια

Στις 18/2 εγινε σε χωρο ασυλου εκδηλωση που διοργανωναν η "πατριωτικη" μας τραπεζα ΜΑΡΦΙΝ και διαφορες ΜΚΟ οσον αφορα την επανενταξη των φυλακισμενων. Για περισσοτερες πληροφοριες οσον αφορα το περιεχομενο της εδω. Κυριος ομιλητης ηταν ο γνωστος καθηγητης που πουλαει αριστεριλικι και συντασεται με καθε αντιδραστικη μεταρρυθμιση στην εκπαιδευση και οχι μονο, Γ.Πανουσης. Το τι εγινε ακριιβως ακριβως δεν εχει και καμια φοβερη σημασια. Απο την εμπειρια μας με παρομοιες περιπτωσεις και τις ερευνες του ~Κ~ΚΙΙΕ στην ιζηματολογια, τα κατακαθια τυπου Πανουση συνηθως πανε τσαμπουκαλεμενοι και επιθυμουν καποιο σπρωξιδι με σκοπο να γινει μπαχαλο και να βγαινουν κλαμενοι να μιλαν για βια φασιστες κλπ κλπ. Και αν ειναι καποιος που δεν μπορει να ελεγξει τα νευρα του, δεν εχει αντιληψη της καταστασης η ειναι καστοριαδικος σαν τον ~Κ~ΚΙΙΕ και δεν αντιλαμβανεται τον ιστορικο του ρολο και προορισμο τοτε μπορει και να προσφερει το αλοθι που προσπαθει το εν λογω ιζημα να αποκτησει.  

Και βγαινουν λοιπον οι διαφοροι λακεδες και πληρωμενοι γραφιαδες του κεφαλαιου, οι καθηγηταδες που προσπαθουν δυο χρονια να εφαρμοσουν το νεο νομο πλαισιο, οι συγγραφεις του "μη μου τα θεατρα ταρατε", γενικα ολη η σαπια ιντελιτζενσια να διαμαρτυρυθει για το "φασισμο", να συνδεσει την πολιτικη αυτη ενεργεια με γκαζακια και κουμπουρια και δεν ξερω τι αλλο, και κλεινοντας να αναρρωτηθει "δεν ξερουμε πια τι να κανουμε με το ασυλο". Και μεσα σε αυτο το θιασο ειδικη παρασταση να παιζουν καποιοι "αναρχικοι" (;) οι οποιοι μεσα απο τον αστικο τυπο σπευδουν να καταδικασουν την πραξη αυτη, μεσα απο ενα κειμενο που βριθει στο δημοκρατισμο, την ηθικολογια και καταληγει στη νομιμοφροσυνη και την αναγκη απολογιας στο συστημα, ακριβως εξυπηρετωνατας και συμπληρωνοντας το ρολο των προηγουμενων.

Που ηταν λοιπον ο χωρος της τεχνης, των γραμματων και της επιστημης οταν δολοφονησαν τον αλεξη, οταν δολοφονουν μεταναστες, οταν προσπαθησαν να δολοφονησουν την Κουνεβα, εκτος απο ελαχιστες εξαιρεσεις; Που ειναι σε καθε κινηματικο ξεσπασμα οπως στο ασφαλιστικο, στο φοιτητικο κινημα, στις διαφορες απεργιες; Ειναι και ηταν εκει που πρεπει, παντα ετοιμοι να εφαρμοσουν την εκπαιδευτικη αναδιαρθρωση στα πανεπιστημια, να σιωπησουν οταν πρεπει, να συμβουλευουν το κρατος μεσα απο τις διαφορες επιτροπες του, να καταδικαζουν κινησεις που γινονται απο εκμεταλλευομενους και, τελος, να παραγουν ιδεολογια που με τον ενα (αριστερο) η τον αλλο (δεξιο) τροπο να συμβαλλει στη διαιωνισμο των εκμεταλλευτικων σχεσεων της κοινωνιας μας.

Μιλανε για φιμωση ιδεων. Οταν εκατομυρια ανθρωποι ειναι φιμωμενοι στην κοινωνια τους. Οταν οι ιδεες αυτες δεν ειναι απλα ιδεες, δε ζουμε στον κοσμο των ιδεων, αλλα απολυτως υλικα βιωματα για πολλους. Ακομα και οι επαναστατικες ιδεες, ακομα και οταν ηταν πιο πολυ ιδεες παρα πραξη, δεν διωχθηκαν ποτε απλα επειση ειναι ιδεες αλλα για να αποτραπει μια υλικη κινηματικη εκφραση τετοιων ιδεων. Οι ιδεες του σωφρονισμου αποκτουν υλικη υποσταση στις φυλακες, και γενικα οι "ιδεες" του καπιταλισμου εμεις μονο σαν ιδεες δεν την αντιλαμβανομαστε στην καθημερινοτητα μας και στην εργασια μας. Χωρια της γελοιοτητας περι... φιμωσης της ΜΑΡΦΙΝ και του Πανουση και οτι κανενας δεν πρεπει να φιμωνεται στο ασυλο. Οι εκπροσωποι του καπιταλισμου εχουν εκατονταδες καναλια να διαχεουν τις ιδεες τους στην κοινωνια και το συλο κατακτηθηκε με αγωνες για αγωνες και οχι για να αποκτα χωρο εκφρασης καθε καπιταλιστικη επιχειρηση που στο κατω κατω η ιδια θελει να καταργηθει για να μπορει να επενδυει στο πανεπιστημιο οι αλητες και φασιστες φοιτητες να κανουν καταληψεις κλπ που θα ισοδυναμουν με απωλεια χρηματων για αυτη.

Οχι βεβαια οτι η πραξη καθεαυτη δεν ειχε προβληματικες, στοιχεια ακτιβισμου κλπ. Αλλα αυτο ειναι αλλο ζητημα και αν εισαι μακρυα δεν μπορεις να κρινεις τοσο ευκολα.

Με αυτην την αστικη ψευτοδιανοηση να μην πολυασχολουμαστε. Ο ρηχος και ολο αντιφασεις λογος της δεν εχει να προσφερει ουτε καν στη δημιουργια αντεπιχειρηματων. Και πρωτα απο ολα ειναι η διανοηση τους.

Και η διανοηση μας; Οι συγχρονοι διανοητες της ταξης μας δεν ειναι αλλοι παρα οι συνδικαλιστες, οι ανθρωποι που αγωνιζονται στους χωρους δουλειας τους, στη γειτονια τους, στο δρομο. Στον αγωνα που παραγει τις επαναστατικες ιδεες. Μεσα σε ολη τη μαυριλα και την ηττα των τελευταιων δεκαετιων που εχει συμπαρασυρει και αποστειρωσει καθε σχεδον ιδεα απο την επαναστατικοτητα της τη στιγμη που η υλικη συνθηκη που εξεφραζε πολλες φορες εκλειπει, η δημιουργια και επαανακαλυψη επαναστατικων ιδεων δεν μπορει παρα να ειναι αποτελεσμα του καθημερινου αγωνα και των "περιοδικων" κινηματικων ξεσπασματων. Η Τσουνη απο το παννατικο σωματειο καθαριστων για παραδειγμα χτες στην εκδηλωση στη θεσσαλονικη ηταν φοβερη, τετοιους ανθρωπους αξιζει χιλιες φορες πιο πολυ να ακους απο τους διαφορους χαρτογιακαδες.

Παρασκευή 2 Ιανουαρίου 2009

"κουκουές και κουλτουριάρης", μέχρι κι ο Παπαδόγκωνας θα κοκκίνιζε


Το παρακάτω αριστούργημα της σύγχρονης λογοτεχνίας, ο κάτωθι αντιπρόσωπος της στρατευμένης τέχνης είναι το διήγημα του Ριζοσπάστη στις 28/12/08. Έχει πολύ ψωμί να φάει κανείς ασχολούμενος μαζί του. Φυσικά όσο αντέξει η καρδιά του και το στομάχι του. Τι να πρωτοπείς και που να πρωτοχτυπήσεις το πληγωμένο σου κεφαλάκι;

Ακόμα και καθαρά καλλιτεχνικά να πάρει κανείς αυτό το πράμα θα οδηγηθεί στο να φάει τις δύο επίμαχες σελίδες του Ριζοσπάστη, να τις χωνέψει καλά-καλά, να τις χέσει, να τις ξαναφάει, να τις ξαναχέσει και να τις ξαναφάει και μετά το τελευταίο χέσιμο να τις κάνει λίπασμα στις ντομάτες του στο πιο απόμερο σημείο του περιβολιού του. Και πάλι όμως η (επαναλαμβανόμενης μορφής σε όλα τα τεύχη) ψευτοκουλτούρα του ανορθολογικού ρεαλισμού, εκφρασμένου μέσα από μια αναίσχυντη υποκειμενικότητα ενός μονολόγου (sic!) με ροή κομμένης ανάσας (μεθυσμένου), δε θα τον αφήνει να ησυχάσει, θα τον τρώει σα σαράκι μήπως έμεινε τίποτα που το θυμίζει.

Δυστυχώς δεν είναι μόνο τα καλλιτεχνικά προβλήματα που το κάνουν να προορίζετε για τα φλεγόμενα σκουπίδια της Λευκίμμης. Έτσι μόνο τα ανήσυχα πνεύματα της O.A.Blog θα θίγονταν (ίσως και κάνας κουλτουριάρης ΥΦΑΝΕΤάς) και το ζήτημα θα έληγε με καμιά διημερίδα του φεστιβάλ κινηματογράφου ή σε καμιά διάλεξη στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.

Μέχρι κάποιο σημείο διατηρεί κανείς ελπίδες ότι ο τόνος του κειμένου είναι ειρωνικός, ότι χλευάζει το μπάτσο, ότι δε γίνεται (ρε γαμώ το από αριστερούς ανθρώπους!!!) να εκφράζονται αίσχη όπως «ναι, του την άναψα», «τα κωλόπαιδα με βρίζανε», «δεν οφείλω συγγνώμη σε κανένα». Δυστυχώς όμως τα μόνα τρολ που ‘χουνε μείνει είναι τα μέλη της O.A.Blog και το ΚΚΕ απλά καταλήγει να βρωμάει σαν ασβός ήδη πριν το πέρας της ανάγνωσης. Από την πολιτική ορολογία του κειμένου (προβοκάτορες, πλουτοκρατία), τα πολιτικά συμπεράσματα (ποιοι κρύβονται πίσω απ’ τους κουκουλοφόρους, τι ακριβώς είναι οι μπάτσοι, τι οι κουκουλοφόροι), τις καθαρά και ξάστερα φιλοΚΚΕ εκφράσεις («η Λιάνα σα να μου φάνηκε πως το πλησίασε το θέμα», «ο μόνος σοβαρός και τίμιος άνθρωπος που γνώρισα στη ζωή μου, ένας δικηγόρος που έλεγε πως είναι με το ΚΚΕ»), την επίκληση στο συναίσθημα που τη χειρίζεται με «μαεστρία» (ο καψερός που τον αναγκάσανε να γίνει μπάτσος, το φτωχοπαίδι που αγανάκτησε απ’ τα κακομαθημένα πλουσιόπαιδα), την ούτε μία νύξη με επικριτική χροιά στο μπάτσο-δολοφόνο (το θύμα που τον χειρίζονται οι πολιτικοί) και την καμία υποστιριχτηκή αναφορά στη λαϊκή αντίδραση στο γεγονός αυτό (αλλά και γενικότερα στην κρατική καταστολή), από όλα αυτά δηλαδή ή θα καταλήξεις να πεις πως το ΚΚΕ ξεγράφει τον εαυτό του ή θα το ξεγράψεις εσύ. Ο καθένας κάνει την ερμηνεία του…

Μα καλά δε ντρέπεται κομμουνιστής άνθρωπος να γίνεται (μόνο μυθιστορηματικά ελπίζουμε) μπάτσος που δηκιολογεί τα ανδραγαθήματά του; Εδώ απλοί άνθρωποι βλέπουν στην τηλεόραση τέτοια πράματα, σε καμιά παρακμιακή αμερικανιά, και ντρέπονται που τη βλέπουν. Κι αυτός, κομουνισταράς, με τους νόμους της Ιστορίας απλωμένους σα πόδια του, και κάθεται και γράφει και –άκουσον άκουσον- δημοσιεύει τέτοια ρετάλια!!!

Έχει δίκιο ο κρετίνος αυτός στο ότι μυξοκλαίμε. Ναι ρε φίλε μυξοκλαίμε! Δεν έχουμε Ριζοσπάστη σα έναν κνίτη μαθηματικό, που προσπαθούσε ν’ αποδείξει σ’ ένα μπάτσο ότι είναι στο ΚΚΕ για να μη τονε δέρνει άλλο. Μυξοκλαίμε και το ΚΚΕ έχει την επαναστατική γραμμή του να τρέχει πίσω απ’ τις μύξες μας ή του να ‘ναι σούζα στο νταγλαρά που μας βαράει... Μυξοκλαίμε ως βολεμένα πρακτοράκια που, για να ξεσκάσουμε απ’ τις ανέσεις μας, βάζουμε φωτιά στον κακοπληρομένο μπάτσο με τον αυταρχικό διοικητή. Αυτό είναι τα Δεκεμβριανά του 2008 και όσοι συγκρούστηκαν με την κρατική καταστολή όλον αυτόν τον καιρό κατά το ΚΚΕ! Αυτό ήταν ο Κύπριος φοιτητής. Αυτό ήταν οι λιμενεργάτες. Αυτό ήταν οι δάσκαλοι. Αυτό ήταν οι σκουπιδιάρηδες. Αυτό ήταν οι μαθητές, οι αγρότες, οι δεντροφυτευτές, οι διαμαρτυρόμενοι στο καζίνο της Πάρνηθας κτλ κτλ Βέβαια, δε μπορεί να ‘ναι κι αλλιώς μιας και «ποιος μεροκαματιάρης προλαβαίνει να βγει στους δρόμους, πόσοι από τους αναγκεμένους έχουν τέτοιες πολυτέλειες;». Καλά, νιώθει ο τύπος; Πιστεύει ότι υπάρχουν άτομα έξω από έναν ακραίο πυρήνα της Χρυσής Αυγής που να τον διαβάζουν και να λένε «μπράβο ρε ψηλέ! καλά τα λες!»; Δε θα φέρω επιχείρημα που να υποστηρίζει αυτή μου την άποψη, μου αρκεί πως όλος ο κόσμος που βγήκε στο δρόμο τα τελευταία χρόνια το πιστεύει.

«Ο Κορκονέας εξαναγκάστηκε να γίνει μπάτσος» είναι το ζουμί του συναρμολογημένου χαρτοπόλεμου που θα διαβάσετε πιο κάτω. Πολύ κυκλοφορεί αυτή η εξυπνάδα και καλό θα ‘ναι να την ξεγράψουμε. Επιλογή πάντα υπάρχει όταν είσαι νέος… Φοβόταν την ανεργία; Η μόνη διέξοδος ήταν το μπατσιλίκι; (που δηλαδή δεν ήταν…. μαλάκες είναι τόσοι που τη βγάζουν με φυλλάδια;). Ε, τότε, άμα δε τ’ άρεσε το πάρτυ να την κοπανούσε, εμείς (οι φοιτητές, οι μαθητές, οι συνταξιούχοι, οι μετανάστες, οι δάσκαλοι, οι σκουπιδιάριδες, οι Λευκιμμιώτες, οι λιμενεργάτες κτλ κτλ κτλ) δε φταίμε σε τίποτα. Άμα δε θέλει να πεθάνει απ’ την πείνα, μπορεί να πάει στον Όλυμπο και να τρώει βαλανίδια, να βγάλει δίσκο στην Αριστοέλους, να αυτοκτονήσει, να ψειρίζει κινητά στα πανεπιστήμια, να… κτλ κτλ! Χίλιες δυο επιλογές πιο τίμιες υπάρχουν! Αυτή βρήκε; Στη μόνη περίπτωση που μπορώ να πάρω στα σοβαρά αυτές τις αρλούμπες είναι όταν από αυτόν εξαρτάται η ζωή τρίτων. Που και πάλι δεν υπάρχει μοναδική επιλογή η επιλογή του μπάτσου, αλλά τέλος πάντων… Τις παίρνω στα σοβαρά μέχρι τ’ αυτάκια μου να βουλώσουν απ’ τον πυροβολισμό σ’ ένα 15χρονο και τη δηκιολογία «καλά να πάθει το κωλόπαιδο, το πλουσιόπαιδο που γύρευε να κάνει πλάκα σε μας, που μας έβριζε κωλόμπατσους και τα τέτοια»…

Κανείς μας δεν πρόκειται να ξεχάσει, γιατί ακριβώς δε βράζουμε όλοι στο ίδιο καζάνι. Για την ακρίβεια ούτε ο μπάτσος θα ξεχάσει, σ’ αυτό έχουν δίκιο οι κουκουέδες. Θα περιμένει να καταλαγιάσουν τα πνεύματα για να τον αθωώσει μια μελλοντική κυβέρνηση.




Ακου με προσεχτικά φίλε, χωρίς να με διακόψεις. Ξέρω πως έχεις βοηθήσει πολλούς ανώνυμους ν' ακουστεί η φωνή τους, γι' αυτό σε παίρνω κι εγώ.

Ελπίζω να φερθείς και σε μένα όπως στους άλλους.

Λοιπόν, ναι του την άναψα!

Και δεν το μετανιώνω, να το ξέρεις, μόνο που άλλον νόμιζα ότι βαρούσα, αν και καλά να πάθει το κωλόπαιδο, το πλουσιόπαιδο που γύρευε να κάνει πλάκα σε μας, που μας έβριζε κωλόμπατσους και τα τέτοια... Κι όλοι εσείς που ουρλιάζετε τώρα στα κανάλια και μυξοκλαίτε, δεν ξέρετε τίποτα ή ξέρετε και κάνετε τον παλαβό. Λένε λοιπόν κάποιοι από σας πως έπρεπε να πάω σε ψυχίατρο αφού ήμουνα λέει με σπασμένα νεύρα, ή να φύγω από την Αστυνομία και να μην κρατάω όπλο και άλλα τέτοια... Τόσα ξέρουν οι κοπρίτες, οι καναλάκηδες και όλοι οι βολεμένοι. Μόνο εκείνη η καριόλα η Λιάνα σα να μου φάνηκε πως το πλησίασε το θέμα, λέγοντας πως μ' έχουνε καρφωμένο δέκα χρόνια στα Εξάρχεια! Εχει τις πληροφορίες της αυτή, όπως όλοι στο σινάφι σας, μόνο που τις χρησιμοποιείτε όπως και όταν σας βολεύει...

Νομίζω λοιπόν πως ακούω τους αραχτούς όλους στους καναπέδες να λένε, «δηλαδή δεν πρέπει όλοι να περνούν από ψυχίατρο;» και άλλες τέτοιες μαλακίες. Οπως ας πούμε, περνάνε από ψυχίατρο οι γιατροί, οι δικαστές και τόσοι άλλοι που σε σφάζουν ή σε ξεφτιλίζουν όταν σε πετυχαίνουν στο «γήπεδό» τους, τα νοσοκομεία και τα δικαστήρια δηλαδή. Δηλαδή, πόσοι σε υπεύθυνες θέσεις περνάνε από ψυχίατρο κανονικά και μετά από κάποια διαστήματα στην υπηρεσία; Δεν μπορεί να είσαι ή να φαίνεσαι καλά και ξαφνικά κάτι να στη βαρέσει; Να σε κερατώνειη γυναίκα σου ας πούμε ή κάτι άλλο σοβαρότερο ή να σε κάψει η καθημερινή υπηρεσία, ειδικά αν δε σου δίνουν άδεια, δεν πας διακοπές γιατί πότε το ένα πότε το άλλο, η υπηρεσία θεωρεί πως πρέπει να ανακαλέσει τις άδειες και όλα τα σχετικά; Για να μη σου θυμίσω πως οι τελευταίοι που μπορούν να εξετάσουν και να κρίνουν αν είσαι ψυχικά εντάξει είναι οι ψυχίατροι, έτσι δε λένε; Και να μη σου θυμίσω πόσοι πολιτικοί αποδείχτηκε πως ήταν βαρεμένοι και σε άλλη περίπτωση θα τους είχανε δεμένους, όχι αμολητούς να κυβερνάνε τον κοσμάκη, ούτε να σου θυμίσω πόσοι στρατιωτικοί που δίνουν διαταγές στα παιδάκια είναι για τα σίδερα, άσε που... αλλά τι να πρωτοπείς...

Λοιπόν, εγώ, είν' αλήθεια πως υπηρετώ κοντά δέκα χρόνια εκεί, που λέει η έτσι. Το προσπάθησα τρεις φορές μετά τα τρία πρώτα χρόνια να την κάνω με μετάθεση, έπιασα διάφορους, παρακάλεσα αλλά τίποτα! Δεν είχα βλέπεις βύσμα, άσε που είχα και τη φωλιά μου λερωμένη από την αρχή. Υστερα τα παράτησα και κάπου μάλλον βολεύτηκα, έμαθα τη «δουλειά», έμαθα να λουφάρω και κοίταξα να στήσω κι εγώ μια οικογένεια που μέχρι τότε είχα στερηθεί. Αλλά ησυχία δεν είχαμε ποτέ. Πότε ο ένας πότε ο άλλος είμαστε οι μόνιμοι στόχοι. Οι πολιτικοί και οι διάφοροι κομπιναδόροι κάνουν τις αρπαχτές τους κι εμείς γινόμαστε σάκοι του μποξ -«γι' αυτό πληρώνεστε ρεμάλια!» φωνάζει συχνά ο διοικητής, ενώ οι υψηλά ιστάμενοι είναι πιο ευγενείς αλλά και πιο σκληροί. «Κυρίους» μας προσφωνούν αλλά στάζουνε
φαρμάκι και μας στέλνουν στο στόμα του λύκου.

Ξέρεις πόσες φορές πήγαν να με κάψουν σαν λαμπάδα αυτά τα κωλόπαιδα, οι φονιάδες οι κουκούλες; Ξέρεις με τι τέχνη φτιάχνουν και πετάνε τις μολότοφ; Πάνω στη μαρκίζα τις αμολάνε κάτω από κει που καθόμαστε να προστατευτούμε, κι έρχεται η φωτιά και σε λούζει... τρεις φορές με έχουνε κάψει και τη γλίτωσα με μέτρια εγκαύματα σε όλο το σώμα. Ξέρεις εσύ που με δείχνεις με το δάχτυλο, ξέρεις πόσες φορές γύρισα στο σπίτι με τα αίματα και το δέρμα μου καμένο και με ρωτούσαν τα παιδιά μου τι έπαθα και
κρυβόμουνα για να μη με δουν καμένο και κλαίγανε;

Ενα κομμάτι ψωμί έβγαζα κι εγώ, το παιδί της παραδουλεύτρας από το χωριό, με τον πατέρα χαμένο στο πιοτό, να γυρίζει στο σπίτι και να τσακίζει στα χαστούκια κι εμένα και τη μάνα μου γιατί δεν του άρεσε πότε το ένα πότε το άλλο...

Και πώς βρέθηκα στο Σώμα δε θα το αναλύσω, αν και ξέρω πως όλοι ξέρετε πάνω - κάτω με ποιο τρόπο μας χώνουν στο τσουβάλι, όπως τα φίδια που τα αμολάνε μετά - μας αμολάνε δηλαδή, γιατί να μην το ομολογήσω; - μας στέλνουνε καταπάνω στον κοσμάκη. Λεπτομέρειες δεν τολμάω να σου πως, πάντως εκείνο το βράδυ αφού με σύρανε με κλοτσιές και μπουνιές στην Ασφάλεια, με μούρη πρησμένη και αίματα να τρέχουν από τα χείλια και τη σπασμένη μύτη - όλα για μια μηχανή που είχα κλέψει από το πάρκινγκ, κάναμε απίθανες κόντρες τότε, τι άλλο να κάναμε, πεταμένοι απ' όλους, μάνα, πατέρα, χωρίς φράγκο στην τσέπη, από το σχολείο τρεις αποβολές και στο τέλος έπρεπε ν' αλλάξω σχολείο, και τι να το κάνω το σχολείο; - αφού λοιπόν με αφήσανε χωρίς φαΐ και νερό τρεις μέρες, μου είπαν: «ή δέκα χρόνια μέσα ή στην Αστυνομία και θα κάνεις ό,τι σου λέμε, γκέγκε μάγκα;». Διάλεξα τα σίγουρο ψωμί και να μας, δέκα χρόνια στη σφηκοφωλιά, στα Εξάρχεια με όλο εκείνο το αληταριό, που τους ήξερα και από τη μια και από την άλλη – και ανάμεσά τους κάμποσους παραστρατημένους. Μήπως ξέρεις φίλε τι ρόλο παίζουν πολλοί από αυτούς; Δικοί μας είναι, τι δικοί μας δηλαδή, της Ασφάλειας είναι και από κει παίρνουν οδηγίες, πότε θα την ανάψουν τη μια ή την άλλη φωτιά εδώ κι εκεί! Για πες μου εσύ που είσαι έξυπνος και σπουδαγμένος, γιατί δε χτυπάνε κανένα στόχο πλουτοκρατίας, κανέναν με γιοτ, με αυτοκίνητα ακριβά και τεράστιες περιουσίες; Γιατί χτυπάνε τον μεροκαματιάρη με το μαγαζάκι, τον περιπτερά και άλλους ανυπεράσπιστους; Δειλά πραχτοράκια της μαύρης συμφοράς είναι, πεμπτοφαλαγγίτες τους έλεγε ο μόνος σοβαρός και τίμιος άνθρωπος που γνώρισα στη ζωή μου, ένας δικηγόρος που έλεγε πως είναι με το ΚΚΕ, αλλά είναι έξω και απ' αυτό γιατί θέλει λέει να είναι ανεξάρτητος.

Λοιπόν, τον φουκαρά το μικρό τον έφαγα.

Είχα φτάσει στο αμήν, και πώς φτάνει κανείς στο αμήν δε θα στο αναλύσω, πάντως είχα μπουχτίσει. Με βρίζανε τα κωλόπαιδα, με είχαν βρίσει τουλάχιστον άλλες πενήντα φορές την ίδια μέρα, βρίζανε τη μάνα μου - «γαμώ το μ... που σε πέταγε» μου είχε φωνάξει ένα καθίκι το ίδιο απόγευμα - και είχα φτάσει ως το λαιμό - σου είπα ότι η μάνα μου ήταν παραδουλεύτρα, τίποτε άλλο δε σου λέω. Κάτι αυτές οι βρισιές, κάτι οι σπόντες του αστυνόμου την προηγουμένη «δεν κάνετε για τη δουλειά για την οποία προσληφθήκατε, και πλησιάζει η λήξη ή ανανέωση της σύμβασής σας και πρέπει να αποδείξετε πως αξίζετε το ψωμί που τρώτε...» και άλλα τέτοια.

Ξέρεις πώς είναι να έχεις το σιδερικό στη θήκη και να σε βλαστημάνε και να σου πετάνε μπουκάλια που μπορεί να είναι και μολότοφ; Οχι φίλε, δεν ξέρεις, και να μην αξιωθείς να μάθεις, στο λέω εγώ, ο γιος της πλύστρας που θέλησα να ζήσω έξω στην κοινωνία και με στολή εξουσίας και όχι στη φυλακή.

Τον σημάδεψα και πρώτη φορά το χέρι μου δεν έτρεμε. Γιατί πρώτη φορά δεν είχα πιει πριν βγω περιπολία - στο λέω κι αυτό και να μείνει μεταξύ μας: αν κρατήθηκα τόσα χρόνια και δε σκότωσα, είναι που έπινα μισό μπουκάλι ουίσκι πριν βγούμε περίπολο και έτσι ό,τι κι αν άκουγα για τη μάνα μου και το αντριλίκι μου το πέρναγα ντούκου - έχω ακούσει πως άμα μεθύσεις βγαίνει ο πραγματικός εαυτός σου κι εγώ είμαι καλό παιδί στο βάθος και όλοι στην υπηρεσία το ξέρουν και μ' αγαπάνε, αλλά και με εκμεταλλεύονται. Και δε θα σου πω τι καλοσύνες έχω κάνει εγώ στη ζωή μου, γιατί θα με περάσεις ή για παινεψιάρη ή για μαλάκα. Μέσα στο πιοτό κατάλαβα σιγά σιγά και τον πατέρα μου, που δεν ήταν κακός άνθρωπος έστω κι αν μεθώντας έβγαινε η κακή του πλευρά. Να σου πω κάτι; Αποτυχημένος σε όλα ήτανε, γι'αυτό έπινε. Οπως κι εγώ δηλαδή: Τι πέτυχα στη ζωή μου; Τίποτα! Ενας μπάτσος έγινα κι αυτό από σπόντα, όπως σου είπα, και μάλιστα χωρίς καν μόνιμη σύμβαση. Και να 'ρχονται αυτά τα κωλόπαιδα, που δεν έχουν δουλέψει στη ζωή τους, που δεν ξέρουν τι θα πει βάρδια και ξενύχτι, τι πάει να πει μεροκάματο και τι σφαλιάρα κάθε είδους από το αφεντικό και να σου ρίχνονται μετά από δώδεκα ώρες ορθοστασία στις γωνίες ή στις εισόδους τραπεζών, να 'ρχονται και να σε βρίζουν και να σου πετάνε ό,τι βρουν στο δρόμο. Και να σου πω κάτι άλλο; Πόσοι από αυτά τα κωλόπαιδα είναι εργαζόμενοι των 700 ευρώ που λένε και ξαναλένε; Να σου πω εγώ; Κανένας! 'Η κάτι πρεζόνια είναι ή κάτι τύποι από τα βόρια προάστια που βαριούνται στη σιγουριά του σπιτιού ή τα πραχτοράκια, οι πεμπτοφαλαγγίτες που λέγαμε πριν. Ποιος μεροκαματιάρης προλαβαίνει να βγει στους δρόμους, πόσοι από τους αναγκεμένους έχουν τέτοιες πολυτέλειες; Εντάξει, είμαι απόλυτος θα μου πεις, αλλά αυτό δεν αλλάζει την ουσία αυτού που λέω.

Λοιπόν, για να τελειώνω γιατί σε ζάλισα: το έκανα!

Πριν, σου έλεγα πως τον σημάδεψα και έτσι έγινε, όπως ήμουνα με το αίμα στο κεφάλι. Ομως, φίλε, πρέπει να σου πω πως δε θυμάμαι αν εκείνη τη στιγμή που πάτησα τη σκανδάλη, σημάδευα ακόμη τον πιτσιρικά ή το χέρι μου είχε κατέβει. Και μη νομίσεις πως πάω να πω ότι δεν το 'κανα, αφού ξέρω ότι εσύ δε θα με δώσεις. Απλά, δε θυμάμαι γιατί το μυαλό μου έχει σκεπαστεί από μια θολούρα και έχω χάσει εκείνες τις στιγμές τελείως. Για να μη λέω πολλά: δεν ξέρω ποια δύναμη ή ποια κούραση μου κατέβασε το χέρι - αν το κατέβασε - πάντως ό,τι έγινε, έγινε χωρίς τη θέλησή μου.

Και να στο πω; Ενα βουνό έχει πέσει πάνω μου από την επόμενη στιγμή που έφυγε η σφαίρα και είδα το κορμάκι του πιτσιρικά να διπλώνεται στις πλάκες. Οταν σκέφτομαι πως θέρισα μια ψυχούλα που δεν είχε κάνει ούτε ένα βήμα ακόμα στη ζωή, άνετο ή ζόρικο βήμα -τι σημασία έχει;

Αλλά φίλε, είχε φτάσει ένας κόμπος και μ' είχε πνίξει, αν δεν τράβαγα το πιστόλι εκείνη τη στιγμή θα είχα πεθάνει από ασφυξία. Ολο τον τελευταίο καιρό με είχε μαγκώσει ένα μούδιασμα - ξέρεις τι σημαίνει μούδιασμα; - ένα μούδιασμα που ξεκίνησε απότα πόδια και σκαρφάλωνε σιγά σιγά στο λαιμό. Δε θα το πιστέψεις φίλε, όμως με το που έφυγε η σφαίρα, μου φάνηκε πως πήρε μαζί της κι αυτόν τον βραχνά, έστω κι αν αυτό κράτησε όσο και η διαδρομή του βλήματος που άφησα να φύγει μέσα στο πάθιασμά μου. Ξέρω καλά πως θα με κυνηγάει πάντα αυτή η στιγμή αλλά πίσω δεν μπορώ να τη φέρω ούτε τη σφαίρα ούτε τη ζωούλα του πιτσιρικά. Ολοι εσείς που σήμερα φωνάζετε και χτυπιέστε τάχα, θα το προσπεράσετε γρήγορα, θα το ξεχάσετε μέχρι τις επόμενες δυο – τρεις μέρες, όπως ξεχάστηκαν τόσα και τόσα φριχτά εγκλήματα, δικά μας ή των άλλων, των επωνύμων που δεν τους αγγίζει ούτε νόμος ούτε συνείδηση. Ετσι κυλάει η ζωή, με όλες τις καθημερινές σκοτούρες, γιατί έτσι πρέπει, οι ζωντανοί με τους ζωντανούς και οι νεκροί με τους νεκρούς. Εγώ βέβαια εδώ σημαδεύτηκα και εδώ θα καρφωθώ, αλλά δε θ' αφήσω να το καταλάβει κανείς και πιστεύω πως εσύ θα κρατήσεις το μυστικό που σου εμπιστεύτηκα.

Να το ξέρεις: ό,τι και να δείξει η βαλλιστική που θα γίνει, όπως πάντα, εγώ δε θα το παραδεχτώ δημόσια πως του την άναψα και μάλιστα εν βρασμώ, που λένε, ούτε πως τον σημάδεψα κατάστηθα. Εχω τρία παιδιά να μεγαλώσω κι εγώ. Ναι, σαν εκείνο που σκότωσα, θα μου πεις, το ξέρω και τα δικά μου έχουν μόνο εμένα και τη μάνα τους, δεν έχουν σπίτι ιδιόκτητο, δεν έχουν τρία αυτοκίνητα, δεν έχουνε νταντάδες και καθηγητές στο σπίτι. Δε θα έχουν καλά καλά να φάνε άμα εγώ μπω φυλακή.

Ούτε συγγνώμη με παίρνει να ζητήσω, γιατί θα είναι σα να ομολογώ. Αλλωστε, πόσοι απ' όλους αυτούς που κακοποιούν κάθε μέρα τους ανθρώπους - και δεν είναι και λίγοι, κοίταξε στα ρετιρέ της παλιοκοινωνίας μας και θα καταλάβεις τι εννοώ - πόσοι απ' αυτούς ζήτησαν συγνώμη; Οχι, δεν οφείλω κανένα συγγνώμη σε κανέναν, κανέναν από τούτη τη βρωμοκοινωνία που ζούμε, εκτός ναι, εκτός από κείνο το παιδάκι που έστειλα στον άλλο κόσμο, αλλά όπως σου είπα, θα είναι η καταδίκη μου, άλλωστε τι θα άλλαζε αν ζητούσα συγγνώμη; Θα έφερνα πίσω τον πιτσιρικά ή θα μου το αναγνώριζαν σαν
ελαφρυντικό;

Εμένα η μόνη μου ελπίδα τώρα είναι οι εγγυήσεις που μας έχουν δώσει από τότε που μπήκαμε στο Σώμα, πως ό,τι κι αν κάνουμε θα το κουκουλώσουν, αρκεί να πειθαρχούμε στις διαταγές των ανωτέρων.

Και μου το 'χουν υποσχεθεί πως κι εγώ θαπέσω στα μαλακά.

Τόσα χρόνια κάνω τον μαλάκα, μου το χρωστάνε.

Κυρίως φοβούνται, μην ανοίξω εγώ και άλλοι πολλοί το στόμα μας.

Γι' αυτό θα μου το κλείσουν απαλά και κομψά. Κρατώντας, μέχρι να περάσει η μπόρα μου, το στόμα των παιδιών μου γεμάτο. Που με τη σειρά τους, μεγαλώνοντας, θα βαδίσουν στα χνάρια μου, τη λαμπρή «σταδιοδρομία» μου.

Γιατί άλλη επιλογή δεν έχουν.

Οπως κι εσύ και τόσοι άλλοι που νομίζουν πως ποτέ δε θα τους αγγίξει η κακιά η ώρα.

Ολοι στο ίδιο καζάνι κλωθογυρνάμε βλαστημώντας την τύχη μας που δεν μπορούμε ν' αλλάξουμε.

Πέμπτη 1 Ιανουαρίου 2009

οταν οι μπατσοι κλεισουν τα θεατρα σας, τοτε θα βγειτε απ'τα κλουβια σας

εδω που τα λεμε γιατι να τα κλεισουν; το κεφαλαιο μια χαρα ειναι υπερ της ελευθερης εκφρασης και λογου, οσο αυτος ο λογος δεν ειναι επικινδυνος για αυτο... Όσο λοιπον γλειφεις την εξουσια και εισαι χρησιμος δεν εχεις προβλημα...

Τα γεγονότα των δύο τελευταίων εβδομάδων μάς έχουν προβληματίσει βαθιά. Κρατικοί λειτουργοί και αντιπολιτευόμενοι πολιτικοί μοιάζουν ανίκανοι να αντιδράσουν στην έμπρακτη αμφισβήτηση βασικών θεσμών και κανόνων της δημοκρατίας από ομάδες ανθρώπων οι οποίοι, με αφετηρία ένα τραγικό γεγονός, επιτίθενται με τυφλή βία στα δικαιώματα των πολιτών και στις αρχές της κοινής μας ζωής. Την κοινοτυπία των κούφιων συνθημάτων και της ξύλινης γλώσσας των εκ του ασφαλούς αντι-εξουσιαστών ανταγωνίζεται σε υπερβολή μονάχα η προτροπή κάποιων ενοχικών μεσηλίκων να «αφουγκραστούμε τα μηνύματα» της ανομίας, τα οποία τάχα περιέχουν περισπούδαστες και τολμηρές απόψεις για τα προβλήματα του τόπου, την οποία εμείς, οι αμέτοχοι στο «κίνημα», δεν αντιλαμβανόμαστε. 


Αυτά είναι λίγο-πολύ γνωστά. Θέλουμε όμως σήμερα να σχολιάσουμε ειδικότερα τη βίαιη διακοπή της πρεμιέρας της Νέας Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου, καθώς και άλλες αντίστοιχες αυτοαποκαλούμενες «παρεμβάσεις», που την ακολούθησαν, με αποτέλεσμα τη ματαίωση πολλών θεατρικών παραστάσεων. Με μια έννοια, τα γεγονότα αυτά υστερούν σε σημασία των όσων προηγήθηκαν, δεν είναι παρά η φαρσική εκδοχή των κατά πολύ τραγικότερων καταστροφών σε σπίτια, σχολειά, πανεπιστήμια, γραφεία και μαγαζιά Ελλήνων πολιτών. Από μια άλλη όμως άποψη είναι αποκαλυπτικά, καθώς αναδεικνύουν μια βασική διάσταση του τι συμβαίνει αυτό τον καιρό στην πατρίδα μας, αμφισβητώντας ανενδοίαστα την ουσία της ίδιας της δημοκρατίας, με την επίθεση στην καρδιά της, που είναι η ελευθερία της σκέψης, του λόγου και της έκφρασης, που αντιπροσωπεύει η τέχνη.

Αν εμείς οι άνθρωποί της ανεχόμαστε αγόγγυστα την κάθε ομάδα «επαναστατημένων» νεαρών να μαγαρίζει ανενόχλητη την Ακρόπολη ή να διακόπτει μια θεατρική παράσταση βρίζοντας το κοινό και γράφοντας με σπρέι στο καινούργιο, καθαρό φουαγέ του Εθνικού το ναζιστικής υφής σύνθημα «σκατά στους κουλτουριάρηδες» (!), τι μας λέει ότι δεν θα δούμε μεθαύριο τους ίδιους ή άλλους να καίνε βιβλία ή να επιχειρούν να ορίσουν το τι θα λέμε και τι θα σκεφτόμαστε; Πού μπαίνει το όριο σε αυτή την κωμικοτραγική «πολιτιστική επανάσταση» των απολίτιστων; (Παρεμπιπτόντως, τους οργισμένους νεαρούς τους προσέβαλαν αποκλειστικά οι θεατρικές παραστάσεις ποιότητας που παίζονται στα αφύλακτα, ταλαίπωρα θέατρά μας. Ούτε στα μπουζουκτζίδικα με τους μπράβους τους προσπάθησαν να «παρέμβουν», ούτε στα ποδοσφαιρικά ματς, προφανώς επειδή αυτά είναι υπεράνω κάθε υποψίας «κουλτούρας».) 

Η ευθύνη όμως δεν ανήκει μόνο στους αυτουργούς αλλά και στους καθ' ύλην αρμόδιους, όσους δηλαδή χρεώνονται με πρωταγωνιστικούς ρόλους στην πολιτιστική μας ζωή. Και βέβαια, μπορεί μερικοί από τους καλλιτέχνες που αποφάσισαν να υποκύψουν στη βία και να διακόψουν τις παραστάσεις τους προδίδοντας το κοινό τους, να κινήθηκαν από το φόβο του όχλου, οπότε, την ανάγκη φιλοτιμία ποιούντες, υποκρίθηκαν ότι «συμπαρίστανται». Κι αυτό είναι εν μέρει κατανοητό -αλλά φτάνει ώς εδώ. Ισως κάποιοι άλλοι πάλι να συμφωνούν με τους βιαίως διακόψαντες. Δικαίωμά τους- στην ιδιωτική τους ζωή. Αλλά η τέχνη είναι λειτούργημα, που περιλαμβάνει στον κώδικα τιμής του την προάσπιση της ελευθερίας της έκφρασης. 

Κι όμως, δεν ακούσαμε κανένα από τους γενικώς και αορίστως περί δημοκρατίας κοπτόμενους σχετικούς επαγγελματικούς φορείς να διαμαρτύρεται για το αίσχος της βίας που συνιστούν οι «παρεμβάσεις». Και, σε κάθε περίπτωση, καλλιτεχνικοί διευθυντές εθνικών σκηνών ή άλλοι, λιγότερο ή περισσότερο πλουσιοπάροχα επιχορηγούμενοι από τους φόρους μας, χορογράφοι, σκηνοθέτες και ηθοποιοί, ας θυμηθούν ότι είναι υπόλογοι και στους νόμους της τέχνης αλλά και του κοινωνικού μας συμβολαίου, που επιτάσσουν μεγαλύτερο σεβασμό στο κοινό αίσθημα, δηλαδή σε όσους, καλλιτέχνες ή μη, πιστεύουν στη δημοκρατία και τηρούν τους κανόνες της.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 24/12/2008

την επιστολη υπεγραφαν οι κατωθι κυριοι:


Απόστολος Δοξιάδης (ναι, ο γνωστός συγραφέας μαθηματικών μυθιστορημάτων, αυτός που έλεγε ότι δε λυπάται που άφισε τα μαθηματικά για ν' ασχοληθεί με τα πολιτικά στη χούντα)

Τάκης Θεοδωρόπουλος (συγγραφέας κι αυτός, φυσικά ανείκει στη "γενιά της σεξουαλικής απελευθέρωσης, του φιλειρηνικού κινήματος και της εν γένει αντισυμβατικότητας" άμα τονε ψάξετε στο ίντερνετ θα βρείτε πολλά καλούδια)

Πέτρος Μάρκαρης (συγγραφέας μυθιστορημάτων που καμία σχέση δεν έχει το πνεύμα τους με αυτά που υπογράφει εδώ, δηλαδή συγγραφέας άλλα-λόγια-να-αγαπιώμαστε. "παιδί" του Πολυτεχνείου κι αυτός που λυπάται για την μεταφυσική υπόσταση της νεολαίας...)

Και ετσι γιατι μας τη σπασαν με την κουλτουρα και την τεχνη τους την απαντηση δε θα τη δωσουμε εμεις, θα την αφησουμε να τη δωσει ενας αλλος ανθρωπος (Ανθρωπος οχι σαν τα σκουλικια που υπεγραψαν την παραπανω επιστολη στο ονομα της ταξης που υπηρετουν και τουλαχιστον αφου εχουν κανει τις επιλογες τους, μη μας μιλανε για αγωνες! Ο καθενας στο ταξικο του στρατοπεδο!) της τεχνης. Και αν θελησουν ας πουνε τιποτα και για αυτον!

μαης 1986

...Μια μωβ σκιά Μαΐου ξάπλωσε στον τόπο. Όσα συνέβησαν στα Εξάρχεια και στη Νομική Σχολή. Και στην οδό Σκουφά και Σόλωνος, Μαυρομιχάλη και Ιπποκράτους, ενόχλησαν τους Έλληνες πολίτες και αγανάκτησαν τον Τύπο ολόκληρο. Γιατί δεν τους εξολοθρεύουν και δεν τους σπάνε το κεφάλι. Γιατί δεν ρίχνουν δακρυγόνα. Και η Σύγκλητος και οι φοιτητές όλων των παρατάξεων, όλοι αγανακτισμένοι με τα τριάντα - εκατό παιδιά που δεν το βάζουν κάτω, δεν εννοούνε να παραδεχτούν πως η όποια ελευθερία ανήκει μόνο στους αστυνομικούς και τους ηλικιωμένους. Που δεν μπορούν να αντιληφθούν γιατί καταδιώκονται αδιάκοπα, προπηλακίζονται ατελείωτα και συνεχώς υποχρεούνται να δέχονται εξευτελισμούς. Κι ο προπηλακισμός αρχίζει από τον δάσκαλο, τον επιστάτη του σχολείου, από τον οδηγό και τον εισπράκτορα του λεωφορείου, απ' τον καθηγητή και τον δημόσιο λειτουργό ως τον δημόσιο υπάλληλο, από τους αξιωματικούς κι εκπαιδευτές στο κέντρο κατατάξεως ως τον τυχαίο μοτοσικλετιστή της τροχαίας που θα του ζητήσει άδειες, ταυτότητες και πιστοποιητικά. Ως τον γιατρό του νοσοκομείου που θα τον πάνε σηκωτό, ύστερα από τη γροθιά του οργάνου της τάξεως. Και το γνωρίζουμε πολύ καλά. 

Εξύβριση αρχής - έτσι ονομάζεται η απαίτηση εξηγήσεων. Χειροδικία κατά της αρχής - έτσι είθισται ν' αποκαλείται η ενστικτώδης κίνηση του αμυνόμενου νέου. Και η ιστορία δεν έχει τέλος. Η ανωνυμία και η εισαγγελική αρχή θα του προσφέρει ή μια τραυματική αγανάκτηση ισόβια ή τον επιζητούμενο από την πολιτεία ευνουχισμό του. Αυτή είναι μια καθημερινή πραγματικότητα και δυστυχώς γνησίως ελληνική τα πρόσφατα και τελευταία σαράντα χρόνια - όσα είχα δηλαδή την ευτυχία να ζήσω σαν επώνυμος πολίτης εις τούτον τον ένδοξον κατά τα άλλα τόπον μας. 
Μια μωβ σκιά Μαΐου σκέπασε την Αθήνα. Κι όμως δεν βρέθηκε ένας δημοσιογράφος, μια εφημερίδα ν' αγανακτήσει και να διαμαρτυρηθεί, να καταγγείλει την αλήθεια για αυτό το τρίγωνο του αίσχους. Σκουφά, Μαυρομιχάλη και Ιπποκράτους. Κι άρχισε μια σκόπιμη, ύποπτη κι έντεχνη σύγχυση τριών ασχέτων μεταξύ των περιπτώσεων. Οι νεαροί των Εξαρχείων να παρουσιάζονται ίδιοι με τους αλήτες των γηπέδων, τους επονομαζόμενους χούλιγκανς, και επιπλέον να καλλιεργείται η εντύπωση στην κοινή γνώμη, με στήλες ολόκληρες των θλιβερών εφημερίδων μας, ότι οι νέοι αυτοί, οι αναρχικοί, είναι οι βομβιστές και ίσως οι πιθανοί δράστες των δολοφονιών ή εμπρησμών. Και φυσικά, όταν με το καλό τελειώσει η δίωξη των εκατό, σαράντα ή είκοσι παιδιών και η όλη επιχείρηση στεφθεί μ' «επιτυχία», να πάρει τις διαστάσεις ενός πραγματικού θριάμβου... κατά του εγκλήματος. Την ίδια ώρα που δολοφονούνται εκδότες και οι δολοφόνοι δεν ανευρίσκονται.
Δολοφονούνται πολίτες και οι δολοφόνοι δεν αποκαλύπτονται. Πεθαίνουν νέοι από ξυλοδαρμούς και οι δράστες κυκλοφορούν ανενόχλητοι και, τέλος, δεν ...ανακαλύπτονται. Την ίδια ώρα η πολιτεία αγανακτεί διότι υπάρχουν μερικά ζωντανά της κύτταρα που αντιδρούν άτεχνα, ανοργάνωτα, ίσως μ' αφέλεια, σ' όλην αυτή την οργανωμένη κρατική ασχήμια, αντί να βλογάμε τον Θεό που βρίσκονται ακόμη μερικοί που δεν συνήθισαν στην «παρουσία του τέρατος». (...) Κορίτσια κι αγόρια με γυαλιά, έτσι καθώς κοιτάτε με απορία κι αγανάκτηση για ό,τι συμβαίνει γύρω σας, είμαι μαζί σας. Και σας αγαπώ.


ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ

Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2008

Νέο στέκι με ελευθεριακή ενισχυτική διδασκαλία

Buena Fortuna (καλή επιτυχία)
ελευθεριακός κοινωνικός χώρος

ΔΩΡΕΑΝ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αγγλικών
210-380.3355
(φροντ. Καπάτου)
Γαλλικών
210-380.3355
(ο.π.)
Ιταλικών
210-600.9324
(Κέντρο Ιταλικών και Ισπανικών Σπουδών Μπερταμίνι)
Ισπανικών
210-600.9324
(ο.π.)
Τουρκικών
210-321.5026 (zorpidis travel, εκδρομές σε Κων/πολη)
Μαθηματικών
210-381.1699
(όμιλος Πλάτων)
Φυσικής
210-381.1699
(ο.π.)
Βιολογίας
210-381.1699
(ο.π.)
Ζωγραφικής
210-644.2514
(Vacalo Art&Desing)

Διαλέτη 8 (για να πιάσει συνειρμός με το buena ventura)
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Την παραπάνω κίνηση φίμωσε η σοσιαλογοκρισία του Σπύρου και των συμμάχων του προδίδοντας για πρώτη φορά τις παραδώσεις του αντιεξουσιαστικού χώρου. Μέχρι πρότινος επιτίθετο σε δυνάμεις της ριζοσπαστικής αριστεράς και του εξτρεμιστικού αναρχισμού με ελάχιστες εξαιρέσεις, όλοι ήξεραν το πολιτικώς ορθό οπότε και ήξεραν μέχρι που μπορεί να φτάσει ο πολιτικός τους λόγος. Την Κυριακή όμως άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο αντι-αντιπληροφορικής επίθεσης απ' τη μεριά της Σ.Ο. (Σπύρος), φανερώνοντας το νέο δόγμα του ψευτοιντυμήντια.
Τι κρύβεται πίσω απ' αυτήν την πράξη; Σίγουρα δεν πρόκειται για ένα απλό ψαλίδισμα που ξέφυγε λόγω της πορείας του λογοκριτικοπροερχόμενου οργασμού ενός Σ.Ο.ίτη, τα λάθη ανθρώπινα και αυτό θα συγχωρούταν. Η αλήθεια είναι άλλη όμως! Η Σ.Ο. φοβάται τις επαναστατικές τάσεις που φυτρώνουν παντού (πολλές φορές και λόγω της ίδιας της της πολιτικής) και κλείνει όλα τα στόματα που μπορούν να θέσουν σε κήνδυνο την εξουσία της. Φοβάται γιατί ξέρει που μπορεί να φτάσει ο ανταγωνισμός του στεκιού Buena Fortuna (B.F.) με τα "αναρχικά" στέκια που τη χρηματοδωτούν:
1) Ξέρει ότι ο πολιτικός φορέας πίσω απ' το B.F. είναι η O.A.Blog και τρέμει τη δύναμή της και την επιρροή που μπορεί αυτή να 'χει με την εισωδίστικη πρακτική της στο B.F.
2) Ξέρει ότι και εμείς ξεπεράσαμε τα μαθήματα τύπου χόμπι (θεατρικές ομάδες, μάι-τάι κτλ) και τύπου ομαλής ένταξης (μαθήματα ελληνικών σε μετανάστες) και νιώθει το έδαφος να χάνεται απ' την κατάρευση του μονοπωλίου της
3) Ξέρει ότι τα μαθήματα αυτά στόχο έχουν την ανέληξη στην κοινωνία και βλέπει τον συσχετισμό να γέρνει δυσάρεστα υπέρ μας χάρις στη λαϊκή συμμαχία O.A.Blog-μεγαλοφροντιστήρια
4) Ξέρει ότι τα προτάγματά μας για λαϊκή παιδεία είναι τα πλέον έγκυρα και κατοχυρομένα στις συνειδήσεις του κόσμου και της πρωτοπορίας του και καταλαβαίνει πως οι βλέψεις των ιθυνόντων των στεκιών για σμπρόξιμο του εκπαιδευτικού τους μοντέλου (ακόμα και στο επίπεδο των οπαδών-μελών τους) μέσω των "ελευθεριακών" τους μαθημάτων θα μείνουν βλέψεις
ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΣ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΛΕΒΟΥΝ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ
ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ
ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΣΟΣΙΑΛΛΟΓΟΚΡΗΣΙΑ

υπογραφές για να παραιτηθεί ο Σπύρος:

Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2008

Κινημα για το περιβαλλον και την ενεργεια και αντικαπιταλισμος

Μια ενδιαφερουσα τοποθετηση απο την ομαδα "κοκκινο νημα".

Ηθελα καιρο να γραψω κατι σχετικο και με αφορμη την εμπειρια μου στον αχελωο αλλα δεν ειχα ποτε αρκετο χρονο και ορεξη για αυτο και παραθετω το λινκ προς την ανακοινωση του κοκκινου νηματος συμφωνοντας ως επι το πλειστον σε αυτα που λενε τοσο οσον αφορα το χωσιμο στην ΑΚ οσο και πιο συγκεκριμενα και κυρια στις ιδιες τις κινησεις για το περιβαλλον και την ενεργεια καθως και το τι στοχευση πρεπει να εχουν και τι δεν πρεπει αυτα τα κινηματα.

http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=927830

ΥΓ επειδη παρομοιες καταστασεις (αφισες της ΑΚ με (μη) συμμετεχουσες πρωτοβουλιες, χωρις βεβαια ντε και καλα να λεω οτι υπηρχε προθεση καπελωματος) εχουμε ζησει και εμεις εδω στη Θεσσαλονικη, καλη θα ηταν λιγη προσοχη η εστω λιγη εκ των υστερων ειλικρινια και παραδοχη της μαλακιας, εστω προς σεβασμο των συναγωνιστων σας.